torsdag 11 december 2008



Är det någonting som jag verkligen inte står ut med så är det fula kartonger som står överallt och lägger man därtill att jag är julfreak som snabbt vill få julstämmning hemma så kanske ni förstår att jag har varit som en Duracell kanin och sorterat in alla grejer i garderober och lådor.

Så nu, börjar lugnet att infinna sig och igår dekorerades årets julgran av en pyntglad dotter.

På bilderna nedan hoppas jag att ni ser en viss skillnad i före och efterbilder, jag tog ingen bild på den hörnan så det fick bli en överblicksbild över vardagsrummet.

I just can´t stand having ugly moving boxes everywhere and if you add that I´m a Christmas freak (dying to get the Christmas feeling!) maybe then you understand that I surely have been a busy bee sorting all of our stuff into warderobes and drawers.

So now the calmness has arrived and yesterday, this years Christmas tree was gladly decorated by our daughter.

On the photos below I do hope you see wich photo is before and after, I didn´t take any photo of that specific corner, so it´s a photo of the whole living room.




28 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint det blev! Gillar verkligen den stora spegeln och det fina hjärtat. Och det röda pyntet i granen står sig verkligen snyggt mot det vita runtomkring.

Ha det fint!

Les Cotrions sa...

Hi! Your new home seems fantastic!
Are you tired after moving??? I've moved one month ago...I think it was hard!
Enjoy your new home!
Happy week end!
Vale

Anonym sa...

Jättefint!!!

S o F sa...

Oj, vad du/ni jobbar på. Det ser ju redan mysigt ut ju.

Lycka till med fortsättningen!

annashusidingtuna sa...

Det syns att ni kommit bra i ordning och granen ser jättefin ut!
kram Anna

Butik Östergården sa...

Hej! Vad kul att du tittade in hos mig! Vilken vacker spegel! det var lite skillnad på före och efter bilder!
I dag kom snön till oss!
Ha en mysig dag!
Kram Helen

Tina och Martin sa...

Hej Gunilla!

Hur har det gått med flytten? Det ser väldigt fint ut i alla fall. Hade du det bra hemma i Sverige? Vi åker nästa vecka så det är mycket som ska fixas innan. Ha det så bra så hörs vi och ses snart igen! Många kramar/Tina

Anonym sa...

'hihi* Duracellkanin-grejen känner jag igen - undan ska det gå när kartongerna packas upp!

Petra sa...

Du kan vi ta varann i hand. Ni börjar få det jätte fint. Kram från en annan Duracellkanin

Elzie sa...

Åh vad härligt det ser ut. Ni kommer att få ett finfint hem.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Anonym sa...

Vad fint det blev. Det ser ju såå läckert och snyggt ut med den stora jättespegeln.

En sådan skulle jag verkligen vilja ha, men högst på min önskelista står faktiskt ett större hus, hrm, får se om tomten som man ska kyssa här hemma verkligen har fattat det. Tror inte det......

Vi har väl det bra som vi har det, tycker han ja....:D

Jag gillar inte heller kartonger. Tror jag är den i grannskapet som mest av alla åker till återvinningsstationen här

Ha en mysig adventstid

_Kram Lena

Anonym sa...

Vad fint det är med så stora speglar. Granen klar ser jag då kan tomten komma nu då?
Det ser mycket fint ut hos er trots nyinflyttade...
Brukar vara kaos länge tycker jag.

Kramar @nette

Anonym sa...

Det börjar verkligen likna nåt! Det ser ju mycket fint ut det ni har hunnit göra! Kram Anna

Malin sa...

Sååå fiint!!!
Måste nog ta in vår gran nu, det känns som det är dax faktiskt!!!

Kram

Synnøve. sa...

Grattis till avklarad flytt.
Nu gäller det bara att komma i ro och ordning.
Det blir så fint hos er i nyhuset.
Så granen är redan inne.
Här kommer den fram lillejulafton.
Då pyntas den, vi äter en smörgås med skinka och senap och dricker glögg och julmust.
Får du tag på det på IKEA?

Önsker er allihopa en fin torsdag nu.
Både fyrbenta, tvåbenta och bevingade.
Kram Synne.

syster doris sa...

Jag kan inte fatta att detta är Asien, ser ju ut som jul i Göteborg! När vi bodde i Ecuador hade vi det sjukt fult!Du har det jättemysigt o fint, ..
kramkram Tina

syster doris sa...

Jag kan inte fatta att detta är Asien, ser ju ut som jul i Göteborg! När vi bodde i Ecuador hade vi det sjukt fult!Du har det jättemysigt o fint, ..
kramkram Tina

Unknown sa...

Det ser jätte mysigt ut! Väntar med spänning på ännu fler bilder från nya huset.

Kram Dila

Mamma C sa...

Åhhh så fint det blev vi ska pynta vår gran i helgen.
Kram Mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mysigt det blev. När man ser den första bilden tänker man ju sig inte alls den stil som du har. Det passar ju jättebra med det vita lantliga.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Helen sa...

Vad fint ni har fått det. Förstår att du hållt på som en duracell kanin för himla fort har det gått!

chokladblomma sa...

Vilken fin hörna ni har fixat till! Blir kul att se resten oxå!
Ha det gott!
Kram

Karlsebakken 37 sa...

Åh det ser så läckert ut! Ser fram emot fler bilder när du får tid och ork...! Kram Caro

sand mellan tårna sa...

Jag kan inte ens se att det är samma hem...... när flyttade du in? december förra året..... du måste verkligen haft splitternya batterier i den duracellkaninen.....

Bra jobbat och superfint!!! WOW!!! Hur länge har du bott där? 48 timmar!!!

Helt otroligt, jag säger bara MERA!!!!!!!!

Kram L

LINAH sa...

Tack för tipset med marängerna. Ska kanske ge dom ett försök till när Elsa inte stressar mig hihi.. =)

annechovie sa...

Gunilla~
Looks like your new home is coming along very well! Thank you so much for your kind comment on my blog today! Merry Christmas!

Anonym sa...

Å hur avundsjuk blir jag, när du har ett helt nytt hem att inreda...
Lycko dej!!!
http://rosalucia.bloggagratis.se

Lina ♥ C´est la vie sa...

Så fint!! Jättefint!