onsdag 3 februari 2010

VICTORIAS SECRET

Victoria Secrets slogan "Life is pink" är superhärlig och är jag, och nu har den första butiken i Singapore slagit upp portarna. Det var lite lustigt när vi var där för butiken ligger i ett nyöppnat shopping center ute på Sentosa Island och i alla andra butiker i shoppincentret så var personalen helt sysslolösa, och såg sådär lagom roade ut, medans det var full ruljans i VS´s butiken. Det var som om halva Singapore gått utan underkläder i flera månader...

Köpte som vanligt inget till mig själv (är det en mors lott här i livet?) utan det blev lite nytt till dottern, men väldigt "barnvänligt" det fanns en hel del genomskinligt om jag säger så...men det får hon köpa när hon fyllt 18, har jag sagt, fniss, väldigt populärt....not!

Nu ska jag äta frukost och sen vidare ut på nya äventyr, kram på er!

Victoria Secret has opened it´s first boutique here in Singapore, and it was quite funny, because in all the other stores in the new built shopping center the personel had no customers and looked really bored, but in VS´s store it was really hectic....have all the women in Singapore been walking around with no underwear for months...it makes me wonder, hihi

As usual I didn´t buy anything for myself (a mothers sacrifice?) instead our daughter got some new, childfriendly underwear....the lazy kind of thing, she gets to buy when shes´s 18, I´ve told her...

Hugs!

26 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, så kul med en ny butik :)

Designing good life sa...

Älskar Victoria Secrets butiker. Dom är lite lagom lyxiga. Tycker att dom har lyckats med butiksinredning och image.

Linda [house of L] sa...

hihi..... du måste börja shoppa annat än heminredning och elektronik =)

Kram Linda

ps) du kan tom få en papperspåse att bli supersnygg på bild.... hmm....

Viktoria sa...

Vad underbart att de har öppnat VS i Singapore. Underbar butik.

Bitte sa...

Jag känner igen det där med att man handlar till barnen men sällan till sig själv... :-).

Vad lustigt att det var i stort sett tomt i de andra butikerna, men förhoppningsvis får de lite draghjälp av VS!

Kramis
Beatrice

annika sa...

Har inte varit i en Victoria Secretbutik ännu men blir ju förstås nyfiken.
Totalt snökaos här i dag.
/annika

Anna sa...

Har inte besökt någon VS-butik men av de fina bilderna på påsarna att döma kan det nog vara en upplevelse om allt i butiken är lika genomtänkt.

Men visst är det konstigt att man så ofta fokuserar på att handla till barnen? De går ju förmodligen inte direkt utan kläder om man istället letar lite nytt till sig själv i stället - så gör det nästa gång! :-)

Kram.

Pilo sa...

Vad härligt och roligt!
Hur länge kommer ni att vara i Singapore och hur kommer det sig att ni flyttade dig från början? Jag har inte hela historien och är nyfiken :)

N'tash sa...

Längtar till VS kommer till Sverige. De har inte bara snygga underkläder, men även vanliga kläder. Sån skillnad mot kläder man kan köpa i Sverige!

Pia sa...

Åh, jag gillar också deras slogan. Nästan så jag skulle vilja be dig att gå och handla något där åt oss, bara för att vi skulle få en sån påse, som du kunde skicka hit. Den skulle Alva gå över lik för. För henne är Life Pink, punkt slut. Om hon så väljer kläder, godis, möbler, ritpapper ja, you name it, hon väljer alltid rosa...........! Ha det gott! Kramar från oss1

Therese sa...

Har faktiskt aldrig varit inne i en sådan butik, men måste nog prova det sen efter den lille pluppat ut för då är det verkligen dags att investera i nya underkläder!
Kramar

Noga Utvalt sa...

Hej!

Jag använder bodylotion från Victoria Secret! garden collection heter serien och har många underbara dofter tycker jag!

Härligt med en butik så nära! För min del får det bli Tradera.....*skratt*

Kram Nadja

Sanna sa...

*svar* tack så mycket! :) Om jag får vara enväldig domare är han sötast i världen ^^ tihi

Sarah sa...

Måste säga att du har en underbar blogg som e mycket trevlig att läsa. Och jag älskar dina foton :)

Synnøve. sa...

Har läst ikapp hos dig nu.
Njuter av bilder från badning, och den vackra bilden från den botaniska trädgården.
Men jag gillar nog din bild från Sverige bäst.
Så svensk, så mycket sommar....
Längtar dit nu, snöstormen viner utanför fönstret och jag ska ut skotta. Måste det....
Kramen Synnöve.

Camilla Alvén sa...

Hej!
De där kolakakorna från Leilas bok är fantastiska, jag brukar baka dem ibland och de tar slut i ett nafs.
Ha det bra
Kram

enmamma sa...

Härlig blogg du har och fina bilder! Kram!

Hur du kommer hem med både shoppingkassen och plånboken full. sa...

I really want some of the new underwear collection from Victoria!

vesna.blogg.se sa...

oh va underbart =) trivs du där?

Isav sa...

Tack så jättemycket, kul att höra!! :D

Kul med victorias secret :D Lyxit värre ;)

Anonym sa...

Hej!
Använder du ett ljustält när du fotograferar prylar typ Victoria Secrets kassarna, RAW eller JPEG?

Studs...

VITA NYANSER sa...

Så kul med shopping! Och fotokursen, såååå läckert!!!

Kram l-l

Matilda sa...

själv blev jag inte helt superimpad av deras underkläder då jag var i new york. märket är så himla hypat pga de där visningarna, men sen när man ser kläderna i butik så är det som sagt inte så mycket kul. men däremot, deras lipgloss är helt suveräna! nästa gång jag åker till new york lär jag köpa upp ett lager! haha! två st för 14 dollar dessutom, himlans bra! haha!

Anna sa...

Jag vill också shoppa på VS!!! Fast om de öppnade i Sverige skulle väl tjusningen med det hela försvinna.

Camilla sa...

Gud så roligt!
Ha det bra och kram på dig!

Pia sa...

Och nu är den påsen hemma hos oss, I Sverige, högt upp på en hylla i Alvas rum! Hon är sååå lycklig! Tack, snälla, snälla Gunilla!