måndag 22 september 2008



Have I died and gone to heaven?

I förra veckan hade SWEA en aktivitet som var orkidéplockning, 14 förväntansfulla tjejer såg fram emot att plocka mängder av orkideér till en bråkdel av vad de kostar ute i handeln. Och om vi plockade...we went bananas!
Jag har aldrig sett en sån färgprakt på ett och samma ställe, rad upp och rad ner fullt med ljuvliga orkideér i olika former och kulörer, det var häftigt att se.

Last week I was picking orchids, 14 anticipating girls looked forward to picking quantities of orchids at a fraction of what they cost in theflower shops. And if we picked ... we went bananas!
I have never seen such a color splendor in one place, the farm was full of lovely orchids in various shapes and colors, it was cool to see.


Rader och åter rader av orkideér!














Nu ska jag kila iväg på Pilates och sedan har vi en lunchträff vi tjejer som åker till SydKorea om et par veckor, vi kommer att få tips av C som har bott där på hur vi ska klä oss i oktober, det är betydligt kallare än här, burr, burr...
Ha en härlig start på veckan!
Kram Gunilla

22 kommentarer:

rosenskära sa...

Orkidéplockning, det har jag aldrig förr hört talas om, måste verkligen ha varit en upplevelse! Fick man väga dem på vågen sen och betala kilopris? Hur många kilon blev det...?

Kram Lena

Kerstin sa...

Det var nåt nytt men jag förstår att ni gick "bananas". Vem skulle inte det? Orkidéer är ju så vackra. Har några stycken här hemma och en blommar faktiskt om för första gången på 4 år. Så det är en blomma man blir extra glad över. Sköter man den så ger den mycket tillbaka.
Ha det gott.
Kerstin

Anonym sa...

Vilken rolig grej. Sånt hittar man definitivt inte i Sverige.

Synnøve. sa...

Hej på andra sidan jordklotet.
Så kul det såg ut med orkidè plockning. Här har vi ju bara självplock på majs, jordgubbar, hallon och andra grönsaker, men inte Orkidè. Förstår ni gick bananas hehe....
Såg att du leker hotelspion. Precis så gör jag med när jag är ute. Blickarna man får är många, konstiga och dödliga hehe.
Men inte ger vi oss för det väl.
Hoppas nu att din måndag blir fin.
Här är det kyligt men solen försöker kika fram.
Kramen på dig.
Synne.

Cicki sa...

Vilka underbara färger. Jag förstår att du blev smått galen. Vem hade inte blivit det bland all denna färgprakt....:-)

Abacaxi & Hortelã sa...

Ohhh... I definitely would go bananas too, they are soooo beautiful (and I adore orchids, especially the bright colours, they are so intense!). This orchid nursery (I guess it is?) looks like heaven indeed!
Have a nice day!!
Beijos from São Paulo,
Chantal

Jo sa...

Åh, herregud! Jag hade nog gått loss totalt inne på ett sådant ställe. Jag är inte så lite avis på dig! :)

Ha det gott!

Annas skattkammare sa...

Men vilken lycka att få njuta av dessa vackra blommor i alla dess former! Låter spännande med en resa! Och pilates, det var längesen jag gjorde, vad skönt det lät! Ha det gott! Kram /Anna

Ekebo sa...

Plocka orkidér låter inte helt fel. Härligt med alla färger. Ha en bra vecka kram Malin!

Photos by Storm sa...

Hej och tack för besöket hos mig. Den orkideodlingen hade jag gärna besökt också. Men det är nog lite för lång resväg. Jag kommer tillbaka och spanar fler gånger hos dig. Ha det så bra/Lis

Annica sa...

Nu blev jag lite avis;) Men så härligt att få go bananas och nästan plocka ihjäl sig i blomsterprakten!!!

Kram Annica

Fröken Fräken sa...

Här är det också fullt med orangea färger, fast i mer anspråkslös variant, löv som faller från träden... skicka hellre hit orkideer :-)

Vita hjärtan sa...

Helt fantastiskt! Så många vackra orkidéer......vad roligt!

Här är också mycket färger, hösten är ju vacker den med...... Men i november är det kanske inte lika vackert längre....då får man vara inomhus och mysa. När du åker till Sverige ska jag passa på att åka utomlands....vi har bokat en resa till Egypten!

Kram Annemari

Grindelunda sa...

Oj, oj, oj vilket paradis :)

Kram Gunilla

Skomakartummen sa...

Vilken upplevelse... jag ryser av välbehag... där skulle man ha varit... Kram sari

Vecka - Vecka sa...

Oj, det var något nytt! Spännande!
Ha en skön fortsatt vecka! Tävling hos mig!

Kram,Lotta

Stämningsfullt sa...

Åh så härligt! Förstår att ni plockade mycket :)
Kram!

Veronica sa...

Det är som från en annan värld! Orkidéplockning, helt underbart.

Kram veronica

Rosa Hemmet sa...

Oj vad det lät härligt, orkideer är ju bland de vackraste blommorna som finns, måste ha varit svårt att välja bland dem alla?! Antar att du fick med dig ett rejält lass? :D Ha det fint!

Sara Mårtensson sa...

Så vackra orkidéer du visar! Mycket vacker blomma!

Kram

Anonym sa...

Åh, vilken häftig upplevelse!! Skulle så gärna vilja vara med om något sånt! :)

katiedid sa...

Lucky you! What a fun place to explore. Beautiful pictures.