tisdag 21 oktober 2008



Ja inte sa jag "wow" idag när jag var på husvisning, snarare ja allt annat negativt man kan komma på, jag tittade på hus närmare stan och hyrorna ligger på 55.000 SEK/månad, det man betalar för är enbart läget. Jag vill bo i ett hus där jag tänker "ahh, här bor jag" när jag stiger över tröskeln, inte "varför bor jag här".

Det enda positiva jag fotade var detta bananträd, och det säger väl en hel del då...


There was no "wow" when I was wieving houses today, rather the total opposite I would say, the only posititive thing was this banana tree, and that ought to say it all, don´t you think...

26 kommentarer:

Från A till O med Jenny sa...

Vilka summor...man blir ju mörkrädd
Lycka till med hus letandet
Kram jenny

Dubbelörn sa...

Hyrorna ligger på en annan nivå än här ;). Men så är det utomlands o man vill ju bo i områden som är säkra.

Huset ni söker dyker nog upp, förr el senare. Jag håller tummarna för förr ;).

Kram

Kerstin sa...

Jisses vilka summor! Hoppas att ni hittar det ni söker.
Ha en fin dag.

Anonym sa...

Vilka summor! Jag håller tummarna för att ni hittar ert hus.

Ha det bra.
kram!

Mamma C sa...

Men jisses vilka priser. Ert kommer ni nog att hitta snart tror jag. Ni får skynda långsamt.
Kram mamma C

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men oj jisses... man kan inte tänka sig de summorna....
va fina orkide bilder du tagit...
Tack för din goa komentar hos mig..
kram kram Linda

Anonym sa...

Oj, det var mycket. hoppas drömhuset snart dyker upp.

PiaMaria sa...

jösses vad dyrt....hoppas ni hittar ett hus som känns rätt snart....med eller utan bananträd...

kram Pia

Ekebo sa...

Trist när man inte hittar något som man gillar!

Lycka till!

Kram Malin

elna-estelle sa...

Tack för kommentaren hos mig.
Läser att ni söker efter hus. Spännande! Man får önska er lycka till i husletandet.

Kramar från Elna-Estelle, som blev så imponerad av din blogg att hon med glädje kommer att återvända hit.

Forglemmegei sa...

hei
takk for fine ord og besøk. Så utrolig spennede og bo i singapor, missuner deg veldig, kos deg masse, sverge drar ingen vei, man kan alltids reise hjem...
vi blogges
klem camilla

♥ Stines hverdag sa...

Hei, og god kveld til deg og :)
Håper virkelig dere finner noe dere liker med sånne priser.
Lykke til med husjakten!

Adoridarling sa...

Vad kul du verkar haft på resan, blir lite avis då jag älskar karaoke! Men husletandet verkar trixigt, hoppas du blir "blown away" till rimligt pris snart!
(och, JA, mannen kom hem och erbjöd sig att tvätta så det lönar sig att blogga istället för att göra hushållssysslor!!)

Malin sa...

55 tusen, som en mindre bil då =)
Fina bananer iaf *hihi*
Hoppas du har det bra och att ni hittar erat drömhem!
Kramar Malin

Anonym sa...

Hej!
Så är det, det är inte bara i Sverige det finns tossar som river och förstör. Vilket jobbigt husletande med sådana priser! Jag håller tummarna för att ni ska komma rätt!
Ha det bra!
Hulda

Synnøve. sa...

Jag ska aldrig klaga på min hyra, det kan jag lova dig.
Du finner nog huset snart.
Kram på dig.
Synne.

Radhusdrömmar sa...

Vad trist! Och vilka hemska priser.... låter ju inte klokt.

Hoppas att ni hittar något snart!

Kram Johanna

Sofie sa...

Vilken attityd att mäklarna först visar hus som ingen vill ha. Dålig affärsidé! Jag skulle också tappa lusten på en gång. Och vilken månadshyra! Jisses! Hoppas ni snart hittar något hus som känns mer ekonomiskt rimligt och samtidigt "wow"! :) Kram, Sofie

Home No.1 sa...

Hej ...här har det hänt både det ena och det andra sen jag var sist=)Men vilka priser!!!
Kram Annica.

Camillas nya hem sa...

'Host host pust* Oj ursäkta, jag satte i halsen när jag läste siffrorna i ditt inlägg! Haha! :)

Hoppas du hittar rätt!

Fake cake sa...

va kul att titta på hus men vilka priser då..oj oj
Hoppas ni finner något i er smak snart.
man blir ju väldigt avundsjuk nu när vi har regn o rusk här i sverige..burr

Ha det gott

Unknown sa...

Tack för din kommentar inne på min blog!

Kul med kommetarer från andra sidan jordklotet : ) Vilka fina bilder, jag börjar frysa och blir varm på samma gång när jag ser på dem. (fast de går ju int) Vi har ett sånt ruskigt väder här idag, regn och storm brrr.... =kall. Om en månad reser vi till Thailand för att stanna där i sex veckor, bilderna fick mig att drömma mig dit = mmmm varmt.

Har ni bott länge i Singapore? Verkar mysigt.

Kramis,

Anonym sa...

Vilken fin blogg du har, vackra bilder, jag ska själv åka er till Asien om några veckor så jag fundera på att åka till Singapor, oj vad fint det ser ut från dina bilder =)
Ha en jätte bra helg!
Kram Rebecka

Anonym sa...

Hej och många tack för ditt fina inlägg hos mig !

Oj så dyrt det verkar vara med hyrorna.

Kram Kram

Anonym sa...

Hej!
Tack för besöket o den fina uppmuntrande kommentaren. Ska försöka uppdatera min blogg lite oftare... Med en liten bebis hinner man inte allt man önskar att man gjorde. ;)
Lyxigt att vara i solen o värmen, dina bilder får mig att drömma mig bort! Ska kolla in hit titt som tätt!
Trevlig helg! / Piza

Anna sa...

Hej, vad kul att du kikade in hos mig, jag lånade en av dina champagnebilder till min blogg, hoppas okej (självklart uppgav jag ju källan så du kanske får lite nya besökare bara för därför ;-)) Trevlig helg, kramar Anna