måndag 8 december 2008

Ahhh, ljuvligt att få starta dagen med en hotellfrukost...gott! Varför gör man inte det varje dag? Förstå mig rätt, det fattar jag ju att man kan inte äta hotellfrukost varje dag, jag menar snarare att välja ut godbitarna och äta det hemma, det blir ju så mycket lättare att kliva ur det varma sängen om det är nåt gott som väntar på en!

Efter frukost begav vi oss till nya huset och sonen såg det för första gången, han verkade nöjd och bokade snabbt det största sovrummet.

Maken tyckte jag hade märkliga prioriteringar när jag intågandes i huset snabbt ber honom att borra upp min knopphängare till mina kökshanddukar, det vore kanske inte så konstigt om det inte vore för att huset var helt tomt, nada, haha! Hysterisk...jag...?

Visar några foton från huset idag, helt opiffade förstås...lite läskigt är det allt, tomma hus är ju sällan förtjusande ...*ler*.

Today we have been at the new house, and our son saw it actually for the first time, and he seemed happy and quickly chose the biggest bedrom for himself. My husband thought that I had strange priorities, he says while I´m entering the house, commanding him to start drilling so I can put up my towel hanger! And maybe that wouldn´t be so strange if we actually lived in the house and had our furniture there but the house was still empty, echoing empty..hysterical...me?

I´m showing you the first photos of the house today, not actually decorate, and a empty house is not exactly lovely...



Fotona är tagna medans den tidigare hyresvärden bodde där.
The photos is taken with the previous tenants furniture.

24 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Karlar förstår aldig hur kvinnor prioriterar!
Klart att du ska ha upp knopparna till kökshandukarna, vart ska du annars hänga dem?
Nånstans måste ni ju börja eller hur?
Kram Anna

Elisa Day sa...

Grattis till huset! Vad exotiskt det ser ut med första bilden med så där mycket grönska. ha ha du är rolig du, klart du ska ha upp knoppar :D Kram

Abacaxi & Hortelã sa...

First impression?
It looks great! Can't wait to see it decorated in your style!!
Good luck!!

Anonym sa...

tycker det ser himla nice ut iaf!

Vecka - Vecka sa...

Så fint det ser ut! Nu är jag hemkommen från Marocco, och jag är säker på att du hade hittat ett och annat att shoppa där..

Tävlingen hos mig är avslutad, tyvärr vann inte du julstrumpan. Bättre lycka nästa gång!

Kram,Lotta

M.E.V. foto sa...

Hei, og takk for kommentaren hos meg:) Fin blogg du har. Må være spennende å bo så langt hjemmefra..:)

Malin sa...

Gud, vad spännnade!!!
Ser ut att var en rolig planlösning på huset!!
Meeer bilder sen nr ni flyttat in, det äär ju så kul!!!

Ha en bra kväll

Kram

Sanna F sa...

Å vaad fint det ser ut!!! Vad spännande med nytt hus!

Fröken L sa...

Hotelfrukost är det bästa som finns. Precis som du säger kan man välja och vraka. Tycker att nya huset ser underbart ut. ska bli spännande att se fler bilder. Ja, din prioritering är kanske lite annorlunda men någonstans måste man ju börja. =)

Kram Dila

Anonym sa...

Gratulerar till det nya huset! Denna grönska som man bara drömmer om här i kalla norden...det snöar utanför. Sakta sakta dinglar det ner ulliga mjuka snöflingor! Kram Anna

Mamma C sa...

Tycker det ser mycket snyggt ut bara på dessa två kort. Karlar, klart du måste ha upp knopparna
Kram mamma C

Ett skönare liv sa...

Oh va härligt me hotelfrukost.. förstår precis hur du menar :) hhaha du e förväntans full inte hysterisk :D
huset ser superfint ut !
kram nadja

Synnøve. sa...

Hej Gunilla.
Det ser ut som det är ett bra hus ialla fall. Visst är det lite skumt när det är helt tomt.
Nu hoppas jag bara att förkylningen lagt sig och magen är som den ska.
Själv ska jag snart krypa i säng. Om jag får sova är en annan fråga. Tandläkarbesök i morgon. En borttappad plomb....
Men det går säkert bra.
Sköt om dig.
Kramen Synne.

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att få se lite bilder. Kommer ju att se helt annorlunda ut när du varit framme och piffat till. Det är ju gott med hotell frukost någon gång i bland. Då njuter man ju av dem så mycket.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Anonym sa...

Spännande med det nya huset. Nu har du en hel del att stå i kan jag tro :)

Graadskan sa...

Några handdukar gör ju så mycket för hemtrevnaden, det borde han väl förstå?!? ;)

Spännande med nytt hus! Ser fram emot att se fler bilder!

Kram Camilla

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Men så spännande.. Åhh så fina saker du hann handla på din vesit i svedala...
Kram Kram linda

Anonym sa...

Sååå coolt hus! Min favorit e "fiskdammen" direkt utanför vardagsumet, me like alot! det rostfria köket och planlösning e oxå väldigt nice!
Jag har inte hunnit kolla runt så mycket på din blogg, men om jag har försått det rätt så gillar du vitt, lantligt, shabby chick?! Kommer du inreda i den stilen i det nya huset?

vardagsvitt sa...

Det här blir spännande att se..... men varför just kökshanddukarna? det var lite komiskt föstår mannens undran *fniss*
Ät hotellfrukost för mig oxå nästa gång det som är så mysigt!
Ha det bra Kram Marith

vosgesparis sa...

OMG this looks like a great place , that little water vieuw from the room is just amazing! I wish you all the luck in this new house!

Anonym sa...

Ser fram emot nya bilder när du "piffat" huset.. :)

Brukar vara härliga bilder!

Hoppas Ni har en glad advent!

Hälsningar,
Elaine
(Twinsister)

Camilla sa...

Wow, for et hus!! Gleder meg til du har flyttet inn og fått pyntet! Håper du poster flere bilder!

Skjønner godt det med å henge opp knagger. Min kjære har det nederst på prioriteringslisten og jeg øverst. Blir krøll i blandt!

Veronica sa...

Ja är det inte underligt så tomt ett hus ser ut innan man bott in sig i det. Knopphängare... är en bra början att boa med.

Ha det bra!

Stora kramen Veronica

LINAH sa...

Oojojojoj! Vilket underbart fint hus ni verkar få. När får vi hälsa på? Jag nöjer mig med det näst bästa sovrummet. Haha! Grattis iaf till ett härligt hus. Kram