lördag 13 december 2008



Hyacinter med sin underbara form, färg och doft hör julen till! Minns inte riktigt om jag förra julen hittade hyacinter till jul, jag vet att IKEA sålde närmare våren om jag inte missminner mig, men det är ju så dags då...då vill man ju ha tulpaner!

Jag har förstått att hyacinter inte är en klassisk julblomma här, men till min stora glädje hittade jag en florist som sålde dem, nu väntar jag bara på att de ska slå ut, så vi får njuta av den underbara doften!

Kram!


Hyacinths, with its wonderful shape, color and fragrance is tradition in December! I don´t remember if I found hyacinths last Christmas, I know that IKEA sold closer to spring if I am not mistaken, but that's about time then ... in Spring I want tulips!
I have now understood that hyacinths is not a classic Christmas flower here, but to my great joy I found a florist who sells them, now I am just waiting for them to blossom, so we can enjoy the wonderful smell!
Hug!

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jösses, förstår att du farit runt som en duracell kanin!=) Så julpyntat har inte ens jag och då har jag inte flyttat de senaste veckorna!=)
Hoppas att du får tid att njuta lite nu också.
Kram

Veronica sa...

Du har något hos mig! =o)

Kram Veronica

Ullis/Leva på landet sa...

Men så mycket du har hunnit få i ordning. man kan ju inte tro att ni flyttat in denna vecka. Blir så fint. Härlligt att du fått tag på hyacinter. Har en tävling på gång inne hos mig.

Ha en bra Lucia!
Kram Ullis

r e b e c k a sa...

Jag förstår dig precis! Letade som en galning efter hyacinter häromdan men fick veta att de inte säljs förrän till våren. Tulpaner är däremot populära just nu...

Mitt hvite hus sa...

Som du har stått på. Nydelige bilder av Hyasintene dine. De er vakre nå i julen =)

Ønsker deg en fin lørdagskveld0)
Klem Kerstin

Mamma C sa...

Vilken tur du har som hittade dom till slut. Våra har slagit ut och det luktar jätte gott.
Kram Mamma C

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhh härlig bild med granen bakom...
Vilken tur att du hittade en florist ... De doftar ju sååå gott... Hoppas ni haft en bra Lucia nere i värmen..
Kram Linda

Anonym sa...

Det är alltid trevligt att få hyacintdoften! Ha en underbar tredje advent i morgon! kram Anna