söndag 8 mars 2009

Vanligtvis hemma hos oss (som i de flesta barnfamiljer) så är det rörelse, skrik, skratt, diskussioner och ett och annat utbrott i en salig röra, men i helgen har jag och maken fått en känsla av hur det kommer att vara när barnen inte bor hemma längre, sonen har sovit över hos en kompis och dottern har gått upp före oss och kommit hem sent varje kväll. Lugnt och tyst hela helgen...

Men även om jag mitt i kaoset (läs: vardagen) emellanåt önskar att jag kunde spola fram tills barnen sover, så vill jag för allt i världen inte ändra på en endaste sak! Stackarna kommer väl aldrig få flytta hemifrån...




Vår tokiga kisse Prins vill aldrig vara med på bild när det planeras så, men ska självklart synas när motivet ska vara nåt helt annat. Egensinniga katt...

16 kommentarer:

Jannicke sa...

Så flott katt du har!!
Ja, det er rart når barna er så store at de farter på egenhånd...
Litt godt og litt trist!
J.

Anne sa...

Hej!
Vilken fin katt ni har!
Älskar katter, men min sambo är allergisk, fast vi har ju en hund och det är bra det med!

Fin bur som du försökte fotografera när kissen ville vara i fokus :)

Ha det så gott;
Anne

Randi sa...

Heisann!
Ja det er rart når barna veks ut av huset,det veit eg alt om:-)Men heldigvis så bur dei så nært at dei kjem ofte heim på besøk!
Ja eg har minste guten på 13 år her enda,heldigvis:-)Men han er så snill og still at eg merkar han lite:o)Så nyt ungane menst du har dei heime du,tida går alt for fort!
Å du...for ein skjønn pusekatt du har da!!!Å det NYDLEGE skaået bak der,wow!!
Da vil eg ønske deg veka som kjem alt godt og vel!Klem!

Mamma C sa...

Ja det blir rätt tyst när dom flyger ut. Nu har vi bara en kvar hemma som flyger iväg om han får ett fast jobb. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

HAGENS VITA VARDAG sa...

Ha ha, ja linslus på egna villkor = )
Söt mirre och jättefina bilder!
Ha de gott
Kram Anna

Fröken L sa...

Vilken söt kissemiss! Trots att ens barn ibland kan vara besvärliga är de underbara. Jag bävar också för den dagen då min son flyttar hemifrån. Men än så länge är det lugnt, han är bara 7 år.

Kram Dila

Ullis/Leva på landet sa...

Jag bävar lite för den dagen så det inte bor något barn hemma längre. Kommer att bli så tomt. Förhoppningsvis droppar de ut en i taget så man får vänja sig.

Ha en bra vecka!
kramar Ullis

Hanna & Hugo sa...

Hej
Vi har &-så haft barnen borta lördag till söndag, har hunnit med en massa, men man saknar dem på en gång...
Tur att det är långt till mina blir så stora att de flyttar ut.
Så söt katten är, saknar våran katt

Ha en skön vecka kram Maria

MeyBiMe sa...

HEI :-)
Titter bare innom deg for å se hvordan du har det :-)
Herlige bilder her...og PRINS er iallefall en riktig flott sjarmør :-)

alegni sa...

tro mig, tiden går fortare än du tror o snart sitter ni där på tumis! *vet*
katten är underbar - jag önskar vi också kunde ha en!
kram
ingela

VILLA MOA sa...

Hej Gunilla!

Så roligt att du tittade in på min blogg, för nu hittade jag till dig. Så kul!

Det känns väldigt spännande att läsa dina inlägg och titta på dina bilder. Du har verkligen skapat en svensk känsla i ditt hem och ändå så så bor du så långt bort. Massor av fina saker. Gillar din ommålade fågelbur med ljusslingan. Stämningsfullt!

Verkar spännande att bo i Singapor och lära och få uppleva kulturen. Skönt att du kan skapa dig ett hem som ändå känns hemma.

Så härligt med att dina barn har hittat kompisar också, så snabbt, men barn brukar ha lätt för det.

Följer nu din blogg och lägger till dig till mina favoriter :-)

Jag vill önska dig en härlig vecka.

Tänkte bara hör om det är något du saknar?

Skall ta mig en kopp kaffe till och läsa mer om ditt äventyr.

Många vinterhälsningar från ett vintrigt Nyköping

Nettan

Stjärnor & Champagne sa...

haha klart att kissen skall vara med på bild. Ibland känner man gud så skönt när dom skall flytta hemifrån men jag tror att det kommer bli väldigt tyst och ensamt. Då gäller det att man gör saker mad maken...

Kram, Anne

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!
Tack för titten hos mig :)
Ojj vilken skönhet till katt ni har.Det är mitt favoritdjur.
Visst är det skönt med lite egentid ibland. Men nu när barnen flyttat hemifrån så saknar jag ofta den intensiva men härliga tid när de bodde hemma. Jag gjorde ett inlägg om det tidigare. Kika gärna in och läs.

Ha en fin dag

Kram Viveka

LillaBarn sa...

Hahaha, lite som mina barn... Egensinninga så till den milda grad! (Är det så man säger??? Usch, tappar en del svenska, det är surt...). Fin blogg!

Anonym sa...

Trevliga bilder. Om du vill få katten och bakgrunden till att bli något ljusare och kanske illustrera de rätt "färgerna" så kan du öka exponeringen något med en längre slutartid.

Hälsningar!

Robert Hammar

Pumita sa...

Katter har en egen vilja och deras huvud vänder man inte hur som helst. ;) Är egentligen ingen kattmänniska (trots den lilla puman som är min avatar) men din katt ser superfin ut. Lite bortskämd också kanske? ;)

Tack så mycket för dina snälla ord hos mig! Alltid roligt att hitta nya spännande bloggar. Hit kommer jag gärna fler gånger.