torsdag 21 maj 2009


Jag tycker om att ta en promenix när skymmningen har lagt sig och alla ljud blir tystare. Jag går i min egen värld och tittar in i husen jag passerar. Oftast skrålar nån kinesisk dokusåpa på tv:n medans familjen i huset äter middag och jag blir konstant utskälld av husens hundar...

En mindre trevlig sak med skymmning är dock att djur som tack o lov sover på dagarna, vaknar till liv och jag har ju tidigare nämnt att jag är rädd för allt som slingrar sig men jag är kroniskt skräckslagen för bats, hua jag ryser bara jag tänker på de flygande läderlapparna...

Igår passerade jag tre palmer som verkar vare ett populärt tillhåll för många bats, och tyckte nog att de flög oroväckande nära mig...panik! De hade kunnat flyga flera mil ovanför mitt huvud...hade ändå tyckt att de var för nära!

Så som en annan mindre sansad människa började jag att knäppa med fingrarna, klappa i händerna och sjunga samtidigt som jag sprang därifrån, för till råga på allt är de ju blinda så de ser ju inte mig i mörkret...

För uppstressade människor (som jag efter min kvällspromenad) rekommenderar jag dessa doftoljor från BodyShop, de doftar helt ljuvligt och precis lagom mycket!

Nu ska jag iväg och storhandla, ha en härligt ledig dag!

10 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Takk for koselige hilsener...lenge siden jeg har vært hos deg nå... Så du er snart på farten til Sverige igjen...det blir nok skjønt, få møte venner og familie,,,

Klemmer til deg
Kerstin

alegni sa...

*ryser*

Chubby Chieque sa...

Ha ha... nu har du en erfarenhet hur vi asiater lever i det enkla livet §:-))

Tack för tipset om Body Shop. Jag dottern ska dit idag och så kollar jag dessa dofter.

Kul att vara i Sverige igen. Hoppas Ni njuter den svenska sommar´n.

Ha det!

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Tack för hälsning! Jag gillar också pärlspont!
Förstå att du får hemlängtan, tänk att man också kan få längtan efter Skogaholmslimpan, hihi.
Hoppas du får en fin helg!
Kram vännen!
nina

karola sa...

wow...läskigt och kul på samma gång...vilken syn när du sprang iväg och sjöng och klappade i händerna :)

Hemmalycka sa...

Lät som en läskig promenad. menar du att de oljorna lugnar? Var smörjer du dem?
Ha en bra helg.
Kram Åsa

Mamma C sa...

Det måste se rätt roligt ut i allafall när du är ute och går dina rundor i skymmningen
Kram Mamma C

CrazyNails sa...

Kan inte låta bli att fnissa lite över hur du måste sett ut:D
Sen är inte fobier så roliga att ha och göra med tyvärr.

Stjärnor & Champagne sa...

Åh fy för bats, otrevliga djur. Skulle inte vilja ha en sån som sitter fast i håret hihi.

Kram Anne

Aratorps Lena sa...

Hej! Usch för djur man inte har koll på! De som slingrar är värst! När jag joggar i våran skog så tror jag det ligger ormar bakom varje krök, springer på helspänn...
Ja, visst längtar man efter det svenska! Jag bodde i USA ett år och jag hade cravings efter Kalles kaviar, fast jag inte äter det speciellt mycket annars...
Längtar efter bilder från i lördags! HA det gott! Kram