fredag 26 juni 2009


Idag åkte jag, sonen och mina föräldrar för att ta ett dopp i havet, det var svalkande (minst sagt) men jag doppade mig faktiskt flera gånger men att säga att jag simmade är en stark överdrift...sonen gör allt precis som morfar och han är en riktig viking som slänger sig i vattnet utan att känna efter att benen domnar efter ett tag!

Efteratt vi plaskat och simmat åkte vi till Skansholmens sjökrog och tog oss en glass och tittade på menyn (Pär Morberg var där och lagade mat i veckans avsnitt av "Vad blir det för mat") när maken kommer ska vi ta oss dit för en mysig middag i solnedgången!

Dagar som denna är helt perfekta, solen skiner och i kväll spelar Sverige mot England i U21 EM, jag försökte få biljetter till matchen i Göteborg men de var slutsålda, nu är det upp till bevis Götet om ni kan få fram samma stämmning som i Malmö tidigare i veckan!

Heja Sverige!

9 kommentarer:

Lissen sa...

Det låter som ni har haft en underbar dag.
Men hör på radion att Sverige ligger under, det är lite synd!

Men solen skiner iallfall.
Ha en skön helg!

Bloggsatt sa...

Hej! :)

Nu kan du länka direkt till din bloggsättning med en liten banner om du vill.

Med vänliga hälsningar,
Bloggsatt.se - Betygsätter bloggar

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig dag ni verkar ha haft. Det gick ju tyvärr inte så bra för Sverige i fotbollen.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Patricia sa...

Ja idag skulle man ju varit vid havet/sjön, men har inte hunnit med sånt än men snart semester här med.. =)

Men jag är liiiite badkruka, vill ha över 22 grader för att bada frivilligt.. =)

Ha en fortsatt härlig helg!
Kram Patricia

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst är det ljuvligt att sommaren och semestern är här!?! Själv har jag njutit av den första semesterveckan på Gotland... Nu är jag hemma igen i några dagar för att tvätta och sedan flyga till Italien.

Kram Annica

Unknown sa...

Hi!
I think you have a nice blog, beatiful photos and smart posts.Would you follow me, because I don't want to lost your blog.I’m wating your visit.
kisses

Camillas nya hem sa...

Vad mysigt det låter! Såna här dagar är det verkligen underbart! :)

Stjärnor & Champagne sa...

Låter som en härlig dag.....Missat lite inlägg här, många fina bilder. Hihi självklart väljer man fel dag att gå i affärer.

Kram Anne

Vitt och Blått sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft! Dopp i havet, kan förstå att det var svalkande! :) Här brukar havstemperaturen ligga mellan 17-19 C på sommaren så det blir snabba dopp i havet. Ibland letar sig temperaturen upp något! Annars har vi turen att bo precis mellan hav och sjö, fem minuter åt varje håll och där kan det bli runt 24 C om man har tur! :)

Ha det fortsatt skönt!

Kram E