måndag 1 juni 2009

Tacos åt folket!Om man enbart skulle gå efter det kulinariska, så bor jag helt klart på fel sida av jordklotet.
Jag skulle få dela på mig mellan Italien, Mexico och Grekland...möjligtvis skulle en del av mig bo i Japan så jag skulle få lite sushi emellanåt?

Som tur är finns det bra representation från de fantastiska köken här, så jag behöver inte flytta varje gång jag är sugen på mat från de olika länderna, puh! vilken lättnad.

På söndagarna är vi lite lata och brukar antingen beställa hem mat eller gå ut och äta, igår blev det middag på den mexikanska kvartersrestaurangen, deras nachos är mumma och det räcker nästan med den förrätten, härligt stor och så god!

Men jag kan ärligt talat säga att den mat jag längtar efter som mest nu är den svenska såsom, kebab?....pizza?....och mammas smörgåstårta förstås!

Ikväll ska jag iväg på ett poolparty, vi är 7 tjejer som ska träffas och alla ska ta med sig en flaska Champagne...håhåjaja, känner jag mig själv rätt blir det ingenting gjort i morgon, så det är nog bäst att jag packar resväskan idag *funderar*.






6 kommentarer:

Sanna sa...

Tack för att du förgyller min dag med din fina blogg!
Mmm.. ser gott ut!Nu blev jag hungrig.. :D Jag gillar också mexikanskt, speciellt burrito.
Låter härligt med trevligt sällskap och champagne. :) Jag ser fram emot en solig terass med en kompis och kall sider efter jobbet.. :)
Kram,Sanna

Erika sa...

Vilken härilg känsla det msåte vara att veta att man snart ska få åka på besök hemma i Sverige.

Anna Caroline {Design Studio 210} sa...

Hej...Va kul att du lämnade kommentar på min sida, så att jag hittade hit :)

Tycker det är så kul att se hur det går för utlands svenskar. Har ju själv varit det i många år. Tillbaka i Sverige nu njuter jag av allt och längtar mig bort lika mycket (att man aldrig kan vara nöjd hehe).

Hoppas ni får en trevlig hemresa.

Jannicke sa...

Mmmm, ble sulten jeg nå!!!
Selv er jeg veldig glad i både den spanske tapasen og den greske maten... (tzatziki, kebab osv)...
Enda mer sulten... hehe.
klem J.

Lallis - liv och leverne sa...

Ser så gott ut och jag gillar verkligen att komma in här till dig och läsa:)
kram Lallis

Vit som snö sa...

Tacos tillhör nog de rätter vi äter oftast här. Min 8-åring äter mindre än en fågel men med tacos ryms det tydligen hur mycket som helst i lilla magen. O gott är det ju!
Poolparty med champagne låter inte helt fel, hoppas det blev lyckat!
Skönt att komma hem lagom till den ljuvaste av årstider, det är såå underbart i Sverige nu!!!
Kram Cilla