fredag 3 juli 2009



som en mört och bra mår jag idag...det kan förklaras med att det inte blev någon middag med väninnan med massor av alkoholbaserat dricka på uteserveringen igår, tyvärr...men det gjorde å andra sidan att jag fick tillbringa kvällen med Ernst, hrmm...menar att jag såg på "Sommar med Ernst" istället.

Sedan tidig vår har jag kollat lediga sommarhus på Hemnet med jämna mellanrum, men jag har hela tiden växlat mellan att titta på objekt som är helt i min stil och då med en prislapp på över 2 mille, samt sommarhus där det är en hel del fix, men där prislappen är mer i min smak.

Då jag blir väldans inspirerad av att se Ernst in action, så lutar det nog åt ett fallfärdigt torp i varje fall, haha, då skulle gubben min avlida, då har jag nog överskridit gränsen för vad han tål...

På tal om gubben min, i morgon kommer han och dottern till Sverige för fyra veckors semester, det ska bli så härligt att se dem igen! Jag har tidigare bara "lämnat" dem högst fyra dagar, så detta har varit en pärs minsann...

Oj, nu regnar det..Och jag som skulle lägga in slutspurten i jakten på den perfekta brännan, fniss...Ha en underbar helg!

Nu börjar jordgubbarna bli klara i landet, mums.


42 kommentarer:

fanny sa...

neeje du tar mycke finare foron :)

design sa...

den är fixad nu ..hihihi

amanda sa...

sv: tack detsamma hörru! :)

MOA sa...

sv; Tack så mycket!
Men måste säga, du tar ENORMT bra foton <3

Frida sa...

Tavk sötnos! :)

MALIN sa...

ja exakt :) men vem skulle inte ha haft tufft med tanke på hur hans liv faktiskt såg ut. jag beundrar han stort iaf! :)

Josefin sa...

sv: okej, fungerade den då?
kram

agnesa sa...

tack så mycket :) hur är det med dig då? :)

Anonym sa...

Åh vad roligt, hur gjorde du för att lyckas då? har du några tips att dela med dig av?
Tack så mycket =)

Josefin sa...

sv: okej, det är det jag är rädd för... att gå upp det igen. men om man kör den kuren och direkt efteråt äter normalt fast lite nyttigare, och tränar lite, går man i alla fall upp allt då?

Leonard sa...

Tack så mycket!

Oj bor du i Singapore? Vad roligt! Hur kommer det sig?

Martina sa...

Ja man måste leva lite hehe :D Jättevackra bilder!

CLIP sa...

Tack:)
Vilken mysig blogg du har=)

Erica sa...

sv. tack detsamma! du tar jättefina foton (:

ooh, vad kul att bo utomlands.
ha det så bra :)

Josefin sa...

sv: ja, exakt så känner jag med, att jag måste se resultat för att hitta motivationen. men jag är så rädd för att jag ska gå upp massor i vikt om jag inte lyckas hålla dieten efter nutriletten liksom. T ex, om jag kör nutrilett, och sn återgår till vanlig mat med mer sallad och kanske tar två promenader a 1 timme styck i veckan, samt äter lite godis på helgen, skulle jag gå upp amssor i vikt då?

MILANISTA BABY sa...

Hej!

Vill du vara med i en tävling? Läs instruktionerna på min blogg. Hoppas du är med!
http://nilabukar.blogg.se

P O U L I N E sa...

sv: åhtack! :D

Josefin sa...

sv: oj okej... mjaa, jag skulle inte kunna få till det för jag tycker att dt är så fruktansvärt tråkigt.. klarar med nöd och näppe att gå i en timme om jag ska, sen har jag helt tappat lusten och tycker att det är så tråkigt att jag bara vill lägga mig på backen och gråta - jag vet, det är illa, men så är det. och när jag har tråkigt går jag och köper godis, så det är inte så bra... får se om jag vågar mig på nutrilett. tack fö råden!

juliastjärnan sa...

Det var otroligt härligt =) Hur kommer det sig att du bor i Singapore? =)

Leonard sa...

Vad roligt!! Hur går det med språket och allt det då?

Leonard sa...

Jag har bott i Tyskland större delen av mitt liv sen flyttade vi hit till Sverige 2006, och när jag skaffade blogg ville jag att även dom i Tyskland skulle kunna läsa, så den fick bli på engelska helt enkelt! :D

Åh vad roligt! Är Kina och Singapore nära till varandra? Är Singapore en stadsstat eller finns det landsbygd och sånt med? Jätteintressant ju! :D

Och hur är skolan och det då?

Anna sa...

Hej och vad kul med så långväga gäster som kikar in!! :)
Jättefin blogg och jag återkommer för att läsa lite mer ingående. :)
Nu väntar ett glas iskallt budgetbubbel för att fira helgens ankomst... :)
Väl mött i texten och jag önskar dej en fin helg.

Anne sa...

Vad kul att du kikade in på min lilla blogg! Vilka underbara kort du har tagit. Vad spännande det låter att bo i en annan världsdel, det hade min stora dotter verkligen gillat. Hon är ett stort fan av asiatisk musik och kultur. Hoppas att du får en skön kväll!

Ullis/Leva på landet sa...

Otur att det inte blev en kväll med dina väninnor, men det är ju inte helt fel med Ernst heller.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Tack så jättemycket för din kommentar :) Jag hoppas att du finner ditt sommarhem.

Önskar dig en trevlig sommar.
Kram Åsa

Amanda sa...

hej:)
hur fick du tag på min blogg? :)
svara gärna min bloggen ! (:

Makena sa...

Visst är Ernst inspirerande! Såg också programmet igår av en tillfällighet :) Och så skönt för er alla att få+ återses nu! 4 veckor är låååång tid!

Jättekul att du tittade in i min blogg också och att du kommenterade. Sånt blir man glad för :)

moa sa...

sv: aa , det var det . Jättefina foton , ha en bra kväll (:

Bea sa...

Ha det så gott i jakten på den perfekta solbrännan!
Mums... för bilden! // bea

Les Cotrions sa...

Hello Gunilla! Nice to hear from you! Are you in Sweden for Summer holidays??? You know I cannot understand your language but looking at the photos....you seem to be back in your country!
Enjoy a nice summertime!
Hugs
Vale

Helen sa...

Oj vilken härlig blogg du har, med massor av fina bilder. Inte fy skam med en kväll med Ernst heller, fast man blir så sugen på att själv va så pysslig. Brukar dock inte gå lika bra för mig som för han.
Ha en skön helg

Lantligt i stan sa...

Inte helt fel att tillbringa kvällen tillsammans med Ernst ändå! Tyvärr missade jag detta själv. Ha en trevlig helg!
Kram Anki

karola sa...

-så mysigt att va med familjen igen! Nyttigt att få längta lite ibland eller?

Julia sa...

Tack sa mycket !
Gud vad fina bilder du tar ! :D
Vad har du for kamera ?
Jag ar ju i USA sa jag har inte alla bokstaver :P
Kram Julia

karola sa...

sv, ja det är inte bra ifall man tar varandra för givet...och ibland kan det ju vara bra att få se hur mycket jobb det är att vara ensam med hus och hem och ungar...också kan jag tänka:)
kramar

Annika sa...

Hej! detsamma till dig!
Kul att du kikade in,
Jättefina bilder som du har tycker jag!

kram

Hemma hos Razzel sa...

Surfade runt på din blogg och blev imponerad av dina nattbilder från Singapore, såå vackra!
Såg att du tänkte roa dig i går kväll, själv gick jag en sväng på festivalen i stan med några vänninor. Men gick hem redan vid midnatt - jag har ju en vecka kvar till semester... men lite sovmorgon tog jag ändå ; )

floosan sa...

fin blogg, följa varandra via bloglovin kanske?

Stjärnor & Champagne sa...

Ja det är inte lätt med sommarhus. Missade Ernst....Kan tänka mig att det blir härligt att samla familjen.

Kram Anne

Bella sa...

Go kväll!

Så härligt att maken och dottern snart är hemma i Sverige så att hela familjen åter är samlad...

Spännande att leta sommarhus, kul att pyssla, men tiden och orken ska finnas och med ett renoveringsobjekt blir det ju inte rikigt semester att åka till sommarstugan, men som sagt det har sin charm att se något växa fram :)

Hoppas du njuter av din tid här hemma!

Kramar Bella

smäm sa...

vad mysigt det låter med sommarhus, lycka till med jakten.

J* sa...

Finfin bild!:)