måndag 7 september 2009

Min helg i bilder VI

Foto 1) Fika på stan med SWEA på fredags förmiddagen, vi fick vi lite oväntat besök av dessa tvåfotade sötisarna, hoppandes runt bland överblivna tallrikar.


fågel

Foto 2) Efter fikat så tog vi oss till Thailändska ambassaden som hade en marknad med hitflugna försäljare, vi strosade runt bland stånden och åt enkel thaimat för inga pengar alls. Jag och "L" nappade på en 30 minuters massage, mitt uppe i alltihopa. Jag tycker fotot nedan är lite kul, det är inte alltid man får "objektet" att göra som man vill, haha.


thai1

Foto 3) Regn och sjukstuga hemma i söndags, så fanns inte mycket att göra än att baka några småkakor. Som jag sedan mumsade på med en kopp thé och sista sidorna i boken "Lyckans Hjul" av Kajsa Ingemarsson. Det blev en rätt trevlig söndag ändå...


burk

My weekend in photos, we had some company when we had our coffe at "Coffe Bean" on Orchard Rd, two legged ones... Afterwards we went to the Thai embassy where they had good food and a lot of things to sell for a good price.

Sunday I spent baking, and later enjoyed the cookies with a cup of tea and the last chapter of a good book, it turned out a quite good Sunday after all...

7 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Ser ut att ha blivit en hellyckad helg :-) Ha nu en bra start på vecka..

Kram
Mia

sand mellan tårna sa...

Väldigt fin burk du har kakorna i....... här hemma är det ruggigt och höst....några träd har börjat ändra färg till gul/rött . . . mysigt! men.... sånt får mig att längta till tropikerna ännu mer.... lyckliga du ;)

Kram Linda

Helena Ljunggren sa...

Dina bilder är supermysiga!

ha en fin vecka!

marchi sa...

herlige bilder!

Erika sa...

Gillade du boken? Gillade Små Citroner Gula eller vad den hette men nästa bok om ett par grannar fastnade jag inte alls för.

Mamma C sa...

Tänkt att ladda hem Kajsa Ingmarsson, kanske är något att lyssna på. Fina bilder från din helg.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Härligt med bakning och underbara bilder du tar.

Kram L-F