tisdag 27 oktober 2009

Att leka med ord




Att leka med ord är jättekul! Jag hittade denna sajt
Wordle (klicka på länken så kommer du dit) det är superenkelt och kul att sätta ihop sina egna ord. Min första ram försökte jag klura ut ord om livet och familjen och den andra ramen då hade jag Singapore i åtanke. De båda ramarna sitter nu direkt vid ytterdörren, där det helt klart var nånting som fattades, men återigen hade vant mig vid att det såg ut som det gjorde!

När jag köpte ramarna var de svarta (IKEA) men jag målade dem vita (nåja, snarare grå) men jag funderar på att måla dem svarta igen, herregud det kommer att bli första gången jag målar nåt svart...men jag tror att det kommer att passa in i den annars väldigt ljusa hörnan, med enbart vitt och pasteller, puuuff, och 2 svarta ramar, kan nog bli läckert!
Men man ska ju inte förhasta sig, så jag får nog suga på karamellen en månad eller två...

Njut av dagen!

To play with word is now really fun and easy, just go on to Wordle (click on the link) and start playing with your favourite words! My first frame is in Swedish and I had life and family in mind, the second one I thought want Singapore meant to me, and that one is in English.

Have a great day!

14 kommentarer:

anna of sweden sa...

Kul idé! Snygga!

Lijna sa...

Jag tror också att två svarta ramar kan bli toppen.

Martes atelie` sa...

Enig jeg også. De må bli svarte igjen:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint har du i hallen, jag tycker ramarna blev bra. Dom ser lite vintriga ut, fina ord också. Gillar din ljus-slinga, jättefint.
Goa kramen
AnnaMaria

"M" sa...

Hej! Har precis målat ett gäng ekramar från IKEA mattsvarta och det blev riktigt bra. Ska sätta upp dem i ett collage tillsammans med resminnen och bilder på min dotter i hallen. Men håller med dig, förr målade jag alltig vitt, nu smyger det in mer å mer svart! :-) Wordle är precis vad jag sitter och lekar med här hemma, tänkte göra en fräck till köket med BARA massa gott! Typ champagne, parmesan, amarone haha
Kram på dig!
Madeleine

Fröken L sa...

Jätte rolig idé. Ramarna är fina som de är nu fast svart är också fint och bryter av lite mer. Hoppas du får en bra dag!

Kram Dila

Nilla Q sa...

Visst är wordle kul!!! Dina tavlor blev jättesnygga! Måste säga att jag tycker om den grå färgen, eftersom den går igen i texten.

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

Photo by Maria sa...

Den sidan får jag nog besöka.. Fina dina tavlor blev..

Kram
Mia

Eva sa...

Måste säga att det var en bra julklappsidé. Ska ta och kika in på sajten!

Mamma C sa...

Visst är det kul att knåpa ihop lite ord till en snygg tavla. Dina blev jättefina. Svart ram skulle vara snyggt.
Kram Mamma C

VITA NYANSER sa...

Så fina bilder, som vanligt!!! Dina foton är helt underbara!!! Svarta ramar blir perfekt!!! Svart mot det vita är SÅ snyggt, här smyger sig svart in mer och mer, hm, jag som heter Vita Nyanser, hur ska det bli...?

Kram L-L

Ullis/Leva på landet sa...

Det är ett roligt program att kunna göra fina tavlor av en massa ord.

Kram Ullis

Trisch sa...

snyggt, har precis tänkt på samma sak att laga till sovrummet i 3 olika ramar med ord inuti, såå fint!=)

Anonym sa...

Hello. I found your blog when I did a google search for Singapore. My husband, children and I are moving there in January. I've really enjoyed reading through your blog (thank you for the English portions of your posts :). Your photos are beautiful. I really liked reading your words for Singapore on this post. Seems like a place you really enjoy.

Rachel