måndag 2 november 2009

Jag får ofta snälla kommentarer om mina foton, och det tackar jag ödmjukast för, förstås! Jag får också en del frågor om vad jag använder för utrustning och om jag kan ge några fototips. Men då jag själv inte har fotat särskilt länge och i allra högsta grad är i upplärningsfasen så är jag inte den rätte att ge några sådana tips, men att att fota mycket och se nya vinklar på det man fotar, är en förutsättning för intressanta foton (hobbyfotografen spekulerar vilt...).

Däremot talar jag jag gärna om att jag använder en Canon 500D och är än så länge nöjd med den. Hade jag dock vetat att jag skulle bli så passionerat förtjust i att fota så skulle jag nog ha köpt mig en Canon 50D eller ännu hellre en Canon 5D, wow det vore drömmen...


Nåväl, måndag i dag och våra gäster har farit hem och vi får se om de tog alla sina bacilusker med sig...både min son och man ligger i feber, så i dag blir det en videodag och vi har börjat stort med "BjörnBröder" igen...kan den utantill vid det här laget:). Ha en fin start på veckan!

I often get comments regarding my photos, and I´m very happy for that, of course! I also get requests to give some photo pointers, but since I recently discovered the joy of taking photos I feel that I´m not the right person to do that, but I use a Canon 500D and am quite happy with it...so far!
I wish you a great start to the week!

16 kommentarer:

Maliva`s verden sa...

God morgen. Takk for kameratipset.Har vært så nysjerrig på hvilket kamera du bruker,alltid fantastike bilder du tar...Proff?
Du er hjertelig velkommen til å bli med i min konkurranse...God ukestart til deg fra Maliva

Njut i din trädgård sa...

Jag instämmer med andra Du visar fantastiska foton!

fy för feber och bacilusker! Krya på er!

Karin sa...

I came by for the first time. Living on the other side of the world :-). In Blogland there is luckely no distance. Your photo's are beautifull indeed. An inspiring Blog you have.
Grettings, Karin from Holland

Marie//Tekla Maräng sa...

Hoppas att du slipper bli sjuk och att dina två män snart blir friska igen.
Kramar Marie:)

Johannas inredning sa...

vilken vacker blogg du har! Helt underbara bilder.


mvh

Johanna

Home No.1 sa...

Hej!

Jag håller med ...så vackra foton!

ha det gott!
Kram Annica.

The Primetime family sa...

Wow, vilka vackra bilder. Du far tom koptepizzan i kartong att se helt fantastisk ut!

towe.

Photo by Maria sa...

Att leka med sin kamera är ju det bästa för att lära sig, helt klart..

Ja vackra bilder tar du, en fröjd för ögat..

Njut dagen eller kvällen hos dig nu :-)

Kram
Mia

M. sa...

hej!
jag har tittat in här många gånger emellanåt och varje gång blir jag så glad, du tar så vackra bilder :)
hoppas att du får en bra vecka! tack för alla fina bilder.
//Molly

Dona blogg sa...

Hej långt där borta!
Kan bara hålla med - du fotar så fint!
Jag ska försöka lära mig, men har drabbats av den där dumma prestationsångesten så än visar jag inget. Men en ny kamera har det blivit. En Nikon D3000

Krya på er!
/Pernilla

Fröken Fräken sa...

Jag håller med, ta massor med bilder och prova nya vinklar, de är ett par av mina tips. Plus att ha gott om ljus, men det är inte så lätt att ordna på egen hand..

Filmkväll här, känner mig för trött för något annat..

Jenny sa...

Hej!
Jag håller med, dina foton är fantastiska!! vad duktig du är:)

Hoppas din man och son kryar på sig snart!

Ha en bra vecka!

Kram Jenny

sand mellan tårna sa...

Tack för din kommentar.

Jag ska ta en lång paus nu, jag har helt enkelt tröttnat på bloggandet efter 2 år..... behöver få ny inspiration.....

Du är och förblir en av mina favoritbloggerskor!

Kram Linda

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Ja dina bilder är verkligen underbara - alltid lika mysigt att besöka din härliga sida! Jag är glad att jag hittat hit!

Kram Jes

Emelie sa...

Hej!
Vad kul att du kikat in hos mig igen! Alldeles för länge sedan jag var hos dig och tittade runt. Så himla många fina bilder! Du är verkligen duktig!
Ha det gott! Hoppas ni snart är friska igen!
Emelie

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs overthere!!!!
Hoppas faniljen keyae på sig snart...här har vi med legat dundersjuka,.,misstänker svininfluensan!! Är det mycket prat om den hos er?? Vaccineras ni där?
Bara lillen som klarat sig tack o lov!!

Dina kort är fantastiska,,,skulle kalla dig proffs om jag fick bestämma!!!
Kul halloweenkort med;))
Ha en fin vecka i värmen..här är bara grått o kallt!!! brrrr

Kram Millan ♥