onsdag 31 mars 2010

Behind the scenes
Hej på er! I dag visar jag "bakom scenen" foton från fotograferingen igår. Det jag mest fotograferade var sponsorgåvorna samt själva eventet och självklart delar av studenterna på universitetet som nyfiket visade intresser för att studera i Sverige, under tiden de fick sina frågor besvarade mumsade de glatt i sig pepparkakor och drömmar! Jag norpade väl en och annan kaka också...det tar på krafterna att leka fotograf!

När jag kom hem började det åska och regna vilket passade mig perfekt för att inte tala om mina stackars fötter, de var väldigt tacksamma över att få vila högt upp på ett berg av kuddar resten av kvällen:). Soffan var min bästa vän i går kväll men inte långt efter kom den hemmagjorda pizzan senare på kvällen, mumsfillibaba!

Lunchdate senare i dag och om det blir som vanligt, lär den ta ett par timmar, men sen är tanken att jag ska börja redigera fotona från gårdagen. Jag håller tummarna att solen skiner på Er i dag!

Today I show "behind the scenes" photos from the photo shoot yesterday. I mostly photographed the sponsoring gifts and the actual event and of course the students at the university who curiously showed interest in studying in Sweden.

When I got home it started to rain which suited me perfectly, not to mention my poor feet, they were very grateful they got to rest high on a mountain of cushions rest of the evening:). The couch was my best friend yesterday, but not far behind came the homemade pizza later in the evening, yummie!

Enjoy this wonderful day!

8 kommentarer:

Mia sa...

Nämen vad är detta? Har jag helt missat... att det snart kommer en bebis? Stort grattis och lycka till! :)

Önskar att jag hade kommit lika långt men jag har mer än hälften kvar.

Kram Mia

Synnøve. sa...

Härligt att se bakom kuliserna lite grann.

En cola i ny och ne kan man unna sig tycker jag.
Att studera i Sverige frestar alltså, det skulle man inte tro.

Näe du, ingen sol idag heller.
Regn och blåst. Men man får vrara glad så länge det inte snöar hihi.

Ha en skön onsdag nu.

Kramen synnöve.

a piece of happiness sa...

Sol igår men inte idag. Fast jag sitter inomhus med min "förbenade" hosta som inte ger sig. Som tur är kan jag jobba hemma.

Med min sista tjej fick jag något som heter Karpaltunnelsyndrom på engelska Carpal tunnel syndrome. Jag kunde inte ens hålla i en kaffekopp. Jag låg med fötterna högt hela tiden i ett rum med 2 fläktar på. oj oj oj men det är 7,5 år sedan nu.

Fånga dagen sa...

Vad spännande med en liten bebis va, jag önskar dig lycka till på alla vis. Du jag gillar perioden med magen i vädret, det är så otroligt fint och kvinnligt.
Ingen sol här idag.
Ha en fin påsk också
Kram lena

S o F sa...

Stackars stackars fötter...

Hoppas att du blir nöjd med bilderna.

Ingen sol hos mig men ett underbart VÅRregn. :)

jagochmitthem sa...

Kul att läsa om ditt liv långt härifrån.

Glad Påsk!

Kram Annette

Camilla Alvén sa...

Det hjälpte inte att hålla tummarna - här bara regnar det.
Borde de inte bjuda på Ramlösa istället för CocaCola?
Ha en skön påsk
Kram

Beth Niquette sa...

How perfectly wonderful!