måndag 22 mars 2010

mat
Efter en härlig helg med ledig tid att spendera som man vill kan måndagar vara rätt tråkiga, därför passar det väl perfekt att starta denna vecka med en tjejlunch. Den här gången träffades vi hemma hos mig och det är tjejer från mammagruppen som äter en bit mat och snackar ett par timmar. Att vänta barn och föda här skiljer sig från i Sverige och då känns det tryggt att ha likasinnade att prata med!

Innan tjejerna trillade in, var jag hos läkaren (som vår barnmorska i Sverige) det var dags att göra ett ultraljud, allt såg jättebra ut så det känns väldigt skönt. Samt handlade maten (jag var obotligt trött i går, hade väl hamnat i en tillfällig dvala, sträckte mig till att göra en räksmörgås till middag, får passa på när vi har svensk majonäs, hehe).

Nej nu får jag slita mig från bloggens värld, nu är barnen på ingång!

After a wonderful weekend with time to spend as you wish, Mondays can be quite boring so I guess it fits perfectly well to start this week with a girl lunch. We alternate where to meet and this time we meet at my place, it´s girls from the Mother group that eat and chat for a few hours. To be pregnant and give birth here is different from in Sweden, and then it's good to have like-minded people to talkt to!
Have a great day!

31 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Hur är det med maten i Singapore? Längtar du efter något speciellt "svenskt".

Fotofråga: hur ställer du in kameran för att få fokus på en detalj och suddigt i bakgrunden?

Peters bildmagi sa...

Du har så många fina och trevliga bilder på din blogg. Blir glad varje gång jag går in här. :-)

It's me sa...

Enjoy your luch with your friends !!

Have a good monday and week to

And......is he really pink ?? your lap??....................beautiful !!

Love and hugs from me ..........by !

Mamma C sa...

Kul att ni är ett par mammor som går i väntans tider. Förstår att det inte är precis lika att föda där som här. Er lunch såg smarrig ut.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Fasen så vackra bilder, underbara!
Ha en fin dag.
Helena

Lizette sa...

Härligt att börja en måndag så, definitivt :) En annan är ledig på måndagarna så då blir det att försöka pyssla om sig själv och gå till gymmet :)

Frida-FantastiskaMamman sa...

Kan förstå att det skiljer en hel del....skönt att ha tjejer att prata med iaf!!!
Ha en skön måndag!
Kramelikram<3

Karina e Kátia sa...

Hi we love the blog!!! and have a good monday and week kisses


http://gauchasnamoda.blogspot.com/

Förvirrade Morsan sa...

jag tycker det verkar jätteläskigt att vänta/föda barn i ett annat land. jag tycker om när det känns "vant" ;)

sv; ja, man har ju varit hemma med honom varje dag förut och nu är han borta nästan varje dag... knasigt=)

N'tash - Focus On Big City Life sa...

Vad mysigt det låter! Hoppas att du inte har det så jobbigt de sista månaderna innan bebisen kommer och kan njuta av livet!
Kram till dig och beben:)

Marie//Tekla Maräng sa...

Alltid härlig med tjejer i samma situation när man är i väntans tider.
Låter som en jätte härlig start på veckan.
Kramar:)

Unknown sa...

Hallå där!

Jag hamnade i Singapore...*hihi* följde en liten länk från en besökare på min blogg och hamnade här i Singapore, så spännande. =)

Åh har du inte hemlängtan? Är så fjantig själv så jag trodde aldrig jag skulle lämna Dalarna ens, nu har jag ju bott i Bergslagen i 4 år men jag tröstar mig med att det bara är 1,5 mil till dalgränsen. ;-)


Spännande med en liten bebis, det är så mysigt att vara gravid. Kommer bebben att födas där och vad händer då, blir den automatiskt medborgare där då?

Jag har tittat lite i din blogg och det var otroligt mycket vackra bilder, speciellt bilderna som någon, antar det är din gubbe, tagit på dig då du är gravid.

Nu lämnar jag Singapore och rusar vidare i cyberspace.

Ha det så jättemysigt!

Kram,
Maria/Javabönan

cat sa...

Låter jättetrevligt att anordna en tjejlunch :)

AnnaKK sa...

Vad mysigt med tjejlunch på en måndag! :-) Här blev det bara lunch (om man nu kan kalla en grillad macka för det...) tillsammans med hunden (och han fick dessutom bara titta på, stackarn! <:-) Ja, alltså... Inget tiggande vid bordet - men en liten bit i sin egen skål efteråt fick han faktiskt!).

Våren känns fortfarande långt borta... Det snöade för ett par timmar sen. Suck!!!

Ha en fin fortsättning på dagen! (Eller är det kanske kväll/natt nu där du befinner dej?).

Synnøve. sa...

En trevlig dag med tjejerna ser det ut som.

Räkmacka är gott. Men du kan göra majonäs själv. Det är lätt.Vi köper aldrig majonnäs. Gör den själv.
Har du recept eller vill du ha?
kramen i kylan.
Synnöve.

Amanda sa...

Svar: Ja får hoppas på det! =)

Photo by Maria sa...

Vilken bra start på veckan med en tjejlunch..
Vad är det som skiljer barnafödandet i Singapore mot Sverige?? Nyfikna jag :-)

Kram Mia

mammakero sa...

Sitter och njuter av dina vackra bilder!
Särskilt rosa blomman i silverskålen!
Jag gillar verkligen salladsbesticken i detta inlägg! Helsköna!

Fånga dagen sa...

Tjejlunch perfekt och kul.
Fina bilder du tar förresten.
Vad mysigt att se bebisen på ultraljud, spännande minsann.
Ha en fin kväll
Kram Lena

Clytie sa...

Beautifully said ... to be with friends who can share life experiences - especially life's beginnings ... well, there's nothing better.

anna sa...

mumsigt... och ja det är så hemskt med stackars charlie, men nu är han på bätttrings vägen.. ha en bra kväll.. förresten vad är det för tidsskillnad?

Monica o Jacob sa...

Kul att du tittade in hos oss,mycket fint fanns det att titta på här.Lycka till med bebisen.
Ha det bra;-)vovven hälsar
också;-)

Loulas Kök sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har, konstigt att jag missat den, men hit kommer jag gärna fler gånger!
Är både du och din man svenskar? Kul att bo i ett annat land och har barn som växer upp i en främmande kultur. Min man har rötterna i USA, vi har pratat om att flytta dit, men det har aldrig blivit av. Tryggheten här hemma väger för stort.

Hoppas du får en trevlig vecka och lycka till med det nya barnet!

ewe sa...

åh tack! :D
vad fina bilder! ;)

Mrs. S sa...

Mysigt med tjejlunch. Det är dom bitarna som gäller att ta vara på under graviditeten och första tiden med de små.

Unknown sa...

Jenteluncher trengs :) maten så kjempegod ut

eM - BlackMarkStudio sa...

Skönt att höra att någon har det likadant ibland. Haha. God lunchen ser ut :)

Anonym sa...

Mmmm va gott de såg ut! Låter ju väldigt härligt med en tjejlunch och att ha andra att prata med. Kan tänka mig att de inte är likadant att vänta och föda barn där som hemma i Sverige. Krma

millandante sa...

Så mysigt med tjejlunch!! Ja så borde alla måndagar vara...!:)
Kram

Livets njutning sa...

Mysigt med tjejlunch. Maten såg väldigt gott ut. Nu blev jag hungrig trots jag har ätit en rejäl frukost. :)

Nu är jag nyfiken på hur det fungerar i Singapore, det här med mödravården och barnvården?

Underbara bilder som alltid. :)

Kram Jenny

Pia [stjerndorff.com] sa...

Vilka söta salladsbestick (är det väl? med "spöken"?) Har en öppnar med samma spöke på :) Så söt! Köpte min på Verner&Verner för massa år sen, men minns inte om det är något med märke eller vad.. vet du? Skulle vara så skoj att ha fler "spöken" ;)