onsdag 3 mars 2010

kaka4
I dag ska jag flaxa runt hela Singapore känns det som...hämta papper där, handla här och sen sitta hos en myndighet i ett par timmar och vänta på min tur, roligare kan man ju ha...

Men en trevlig grej är att vi bokat biljett till min svägerska, så hon landar här i Singapore nästa onsdag, det ska bli kul! Lite egoistisk måste jag få vara så en inköpslista med saker från Sverige ska skrivas och skickas snarast så hon hinner handla allt:).

Nåväl, lika bra att ta tjuren vid hornen och ge sig av på mina, hmmmm, roliga upptåg...Kram!

Today I have a lot of practical things to solve, I have been pushing them forward for a while, but now it´s really time to get going, as always at the last minute...I don´t think you envy me for queuing at the authoritys for a couple of hours:). Have a great one!

15 kommentarer:

Nina sa...

Oh, vad det skulle sitta fint att vara svägerska till dig... ;)
Man börjar bli trött på snön nu!

Ha en fortsatt bra dag!
Kram Nina!

Vit som snö sa...

Ohh vad lockande det kändes med 30 graders värme nu!!! Hos oss i norr bara snöar det heeeela tiden!
Kul med Sverigebesök o säkert kul att få lite svenska varor för dej:)
Kram Cilla

Körsbärshöjden sa...

Hej hej
Nu la jag till mig som följare hos dig..dina bilder är jättefina..kanske jag kan lära mig något här :)

Ha en fin dag
Eva

Snor och Glamour sa...

Jag håller med Nina! Hade gärna varit svägerska med dig!!! Hade inte varit helt fel att komma och hälsa på dig där du bor. Det verkar underbart! Vad härligt kortet är på dig när du står med goa magen vid vattnet.
Att gå in och läsa din blogg och se alla härliga bilder gör mig gott. Jag drömmer mig bort från snö och elände och har en trevlig stund hos dig i stället!
Ha en fortsatt bra dag!
Goa kramar till dig!

Anna sa...

Här är det strax fm-fika och så frestar du med en så trevlig bild på kladdkaka! Farligt, farligt.

Hoppas allt du ska fixa idag flyter på så att du slipper allt för mycket väntande. Aldrig roligt även om man tycker att man har tiden...

Roligt med Sverigebesök! Be svägerskan köpa med sig "nya" chokladkakan "Marabou Sensation Caramelized Almonds & Seasalt". Min stooora favorit just nu! ;-)

Kramar.

Tess sa...

Håller med dom flesta om att det skulle ha varit trevligt att få vara din svägerska nu och komma bort från snö och kyla ett tag :)
Kram Therese

chokladblomma sa...

Jag måste ju säga det... vad duktig du har blivit på att ta foton!! Helt underbara bilder!
Hoppas att du får hem allt du vill ha från Sverige!
Kram

Anna, Fair and True sa...

Antar att du själv inte kommer göra några mer flygresor nu och att födseln blir i Singapore?

Skafferi Med Sjöutsikt sa...

Låter som en helt fantastisk dag! Vi har iallfall sol! Äntligen! Men våren tar nog tid på sig, det finns ganska många centimetrar att smälta bort...men snart så :-)

Ha en mysig dag!
Kram L

Pia sa...

Åh, önskar jag kunde åka jag med! Men här i Sverige lägger vi just nu alla våra pengar på el-räkningar.....Har fått ta till spar-pengarna också faktiskt. Dryga 11 000 på två månader. Vi törs knappt tänka på vad nästa räkning har för fin summa! Usch, vad trist. Hade varit skönare att få värme genom att åka till Er för pengarna, hahaha! Ha det gott och hälsa alla. Ps, jag ska på lunch-date med din svåger i morgon!

Miss Marie sa...

Sverigebesök är ju det bästa som finns! Mina föräldrar o syster kommer till mig om några veckor så då blir det också en inköpslista till dom! :)

Photo by Maria sa...

Säger som Nina sa, önskar jag var svägerska till dig just nu :-) Hade varit härligt att komma ifrån kylan lite nu, även om vi just idag har kanonväder med sol, men lite småkallt..

Ha nu en bra dag, fast den har väl nästan gott nu hos er..

Kram Mia

sonja | soda.foto sa...

Jag blir så sugen på värme och sol varje gång jag tittar in här! *nyfiken* Vilka grejer står överst på listan till svägerskan?

Anonym sa...

Mmm... va gott de ser ut. Och va roligt med Sverige besök. Får man fråga vad du saknar mest med Sverig? Då tänker jag mest på vad som kommer att hamna på inköpslistan. Har för mig om att du har skrivit att IKEA (?) har mycket Svensk mat som man kan köpa. Kram

♥ cloudberrie ♥ sa...

Tack för att du kikade in till min blogg & lämnade en rad så jag kunde hitta din blogg. Jag har suttit en lång stund och njutit av värmen från dina vackra foton.

Kram från Eva