tisdag 6 april 2010

cookie jarcookies

Kan ni tänka er att på ett lågprisvaruhus här i Singapore hittade vi häromdagen Mariekex! Visserligen inte dem från Göteborgskex, men smaken är densamma och de heter faktiskt Marie bisquits...Lyckan kan ibland finnas i en liten ask, eller burk i det här fallet...

Skola, jobb, läxor och barnens aktiviteter, man kan säga att vardagen åter har tagit grepp om oss, men jag gillar ju rutiner (barnen tycker dock att det är en evighet tills sommarlovet) och jag känner mig full av energi!
I dag ska bilen lämnas in på service, jag ska ringa två sjukhus och få uppgifter så jag kan bestämma vart jag vill föda, jag ska sortera en mängd papper in i pärmar, leta rätt på vigselbeviset, skriva min "birthplan" (så förlossningen går som jag vill) boka in ett kursdatum, se på sonen när han spelar fotboll...sen tror jag att jag ska baka kanelbullar också....hmmmm, hur många timmar har dygnet...?

Hoppas att ni har haft en underbar påskhelg och att ni är laddade inför våren!

Happiness can sometimes be found in a little box or jar in this case, I´ve found some cookies that taste just like the Swedish ones, happy, happy!

School, work, homework and activities for the children, you could say that everyday life has again taken hold of us, but I do like routines and I´m full with energy for this coming spring!
Today the car is being serviced, I´m calling 2 hospitals so I can decide where I want to give birth, I'll sort a lot of paper into files, write my "birth plan" set up a course meeting, watch a soccer game ... then I think I'm going to bake cinnamon buns too .... hmmmm, where can I buy more hours...?
Hope you had a wonderful Easter weekend and that you are full of energy for spring!

11 kommentarer:

Designing good life - Sarah sa...

Åh Mariekex! Det är konstigt att när man bor i Sverige så glömmer man bort dessa fantastiska kakor. Påminner mig verkligen om sommar och bad!

Mamma C sa...

Mariekex har vi nog inte haft i huset på flera år. Hade man alltid med sig till badet när barnen var små och så bullar. Precis lika dant som föregående har skrivit.
Kram Mamma C

N'tash - Focus On Big City Life sa...

Hehe, vänta bara tills prinsen kommer ut, sen kommer du att undra om dygnet inte är slut snart och man får sova. :D
Men rutin gillar jag oxå, fast det är skönt med långhelg oxå!
KRAM

Katarina sa...

Åh, var roligt och gott att finna dessa kex i butiken!

Oj, det verkar nära nu! Hoppas du och lillprinsen mår bra! snart är ni tillsammans!

Nettan sa...

Å minns när vi bodde i Usa hur glad man kunde bli om man hittade "en liten bit Sverige" någonstans! Tom sånt man inte var så himlans förtjust i hemma blev helt plötsligt vääldigt speciellt!;-) Va spännande med den lille killen..lycka till med din birth plan!!
Kram Nettan

Lina ♥ C´est la vie sa...

Kikar in och ser så mycket fina kort. Vilka bilde du tar! Vi hade en lugn och skön påsk hoppas du haft det fint med familjenm
kram från Stockholm
Lina

Loulas Kök sa...

Tänker på barndomen när jag ser mariekex. Dubbla med smör och ost..mums!
Glad påsk i efterskott och en trevlig vecka!

Noni sa...

Åh Mariekex, Håkan älskar Mariekex. Jag älskar att ta två Mariekex och trycka ihop en chokladboll mellan - smakar ljuvligt!

Erika sa...

Är det nu jag ska berätta att jag är uppvuxen i samma ort som fabriken och att jag var i deras butik för någon vecka sedan och handlade lite gott till bygget? Okej inte säga sånt.....fick själv en låda med Singoalla när jag bodde i NYC. Guldvärt!!

a piece of happiness sa...

Jag tycker det är så fint att du har lagt dem i en sådan fin glasburk med band som de vore det värdefullaste som finns. Och det är det ju också.

Som längst var jag 1 år i USA, för 20 år sedan. Och jag saknade knäckebröd och kaviar som en tok. Men det tog inte så länge när jag hittade en "svensk" boutique men allt möjligt du kan tänka dig. Va lycklig jag blev.

Så jag förstår dig!

Mariekex är sommar för mig

LiseLotte

Saras Inredning sa...

Åh vilken härligt somrig bild :)

ha det gött!!

kramkram/Sara