söndag 12 september 2010

moving on up


Fotot är taget på Sentosa
I dag kom min lilla skrutt hem från Bintan, en ö som tillhör Indonesien, bara cirka 45 minuter med båt från Singapore. Han blev medbjuden av en kompis i onsdagskväll och i torsdags eftermiddag så drog de iväg. Det har varit extremt tyst här hemma kan jag meddela, det är vår lilla kille som vanligtvis håller låda:).
Han hade haft det superbra, poolen hade 2 rutchkanor och det fanns en massa annat kul så det var nog en bra första-gången-borta-från-mamma-och-pappa resa!

Jag har varit ovanligt trött och seg i dag, så vi har hållit oss hemma. Jag har fått en stationär dator som är smidigare och snabbare att jobba i än min laptop, där vi i dag installerade Lightroom och fixade till att jag får Outlook istället för hotmail, så mycket smidigare.

Nu ska vi beställa hem MacDonalds, hehe, snacka om segsöndag:).

Today our little guy came home from Bintan, an island that belongs to Indonesia, just 45 minutes with boat from Singapore. He was so lucky to get invited surprisingly last Wednesday and off they went on Thursday. It was his first trip without us, but he didn´t mind at all, just we missed him terribly! But now he´s home again...

A stay in day we have had today, just fixing with my computer and installing Lightroom 3, now I just need to learn how that works...

Enjoy the rest of the day!

3 kommentarer:

Miss B sa...

I really love the lighting in this one :)

Karin - AlicesMamma sa...

Vilket ljus i bilden! Idag har jag varit på fotokurs och lärt mig lite mer om hur man styr det berytktade ljuset med slutartid, bländare och ISO-tal :)

Tack för ditt svar om vagnen! Är inte på jakt efter någon nu men har dille på barnvagnar generellt... Kul att de säljer BRIO i Singapore :)

Ha en bra dag!
Kram Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Kul när barnen sticker iväg på saker, men lika mysigt att få hem dem igen.
Ha en bra vecka!
kram Ullis