tisdag 19 april 2011

ETT FÖRSÖK TILL MOTLJUS

IMG_7981

Dottern sitter just nu på en färja över till Bintan Island, som tillhör Indonesien. En liten kort tripp meden kompis, hon är tillbaka redan i morgon igen, men nog så härligt att få komma bort en stund!
Innan hon åkte ville jag pröva på att fota i motljus, tyvärr stog solen lite väl högt på himlen (ja vi var lite slöa och kom inte ut i tid) för att få optimalt motljus, och den f------de reflektorn gled omkring på stolen hela tiden medans jag med en fot försökte få den stilla i vinden. Jag kan ju bara tänka vad grannarna måste ha trott om oss....tokiga svenskar, kanske!

Sååå, ja resultatet hade absolut kunnat bli bättre...jag får helt enkelt öva lite mer!
Ok, andra dagen ledigt på påsklovet för barnen, inga direkta planer utan bara att ta det lugnt och mysa lite längre på kvällarna. Helt i min stil:).




Stor vårkram till Er alla!

1 kommentar:

Fröken L sa...

Jag tycker att bilden blev jätte bra! Jag gillar att fotografera i motjus, gillar de stämningar man kan fånga med ljusets hjälp. Tyvärr är jag inte så bra ännu men jag gör som du och övar. Önskar dig ocg din familj en härlig påsk!

Kram Dila