onsdag 11 maj 2011

SNART BÄR DET AV!

015 (4)


Ja inte med bil då, det skulle ju ta flera veckor att ta sig fram:). Men snart bär det av för sommarens semester i Sverige. Om fyra veckor bestämt, nästan direkt efter att barnen har slutat skolan! Det är oerhört viktigt för mig att åka ett par veckor, och det är inte det att jag inte trivs här i Singapore för det gör jag alldeles utmärkt, men det är ändå skönt att komma hem, varva ner på alla måsten och "bara vara" i Sverige.

I dag hade jag både vaccinering för Theo samt lunch med en väninna, men en sån märklig sak hände i går förstår ni, jag gick en snabb promenad utmed stranden på 1 timme i går och sen några timmar efteråt åkte jag till min PT och körde ett stenhårt och jag menar STENHÅRT pass, har aldrig varit så trött i hela mitt liv! Jag kände innan att jag inte hade nån energi men ville inte ställa in träningen så jag drog iväg ändå, framåt kvällen började jag känna mig lite "konstig" (ja konstigare än vanligt då) så jag gick och la mig klockan 8 och då kom FROSSAN, jag fick jättehög feber!

Och i dag är jag ju feberfri och inte förkyld men lite mer energilös än annars möjligtvis men är det inte märkligt, kan det vara så att kroppen reagerade på den totala utkörning till träning???

Nåväl, det återstår att se då jag har samma pass i morgon...hoppas ni får en fin dag, själv ska jag försöka vila så mycket det går med en liten Theobus:).

Soon we´re off for this summer holiday in Sweden and I just can´t wait! It´s not the fact that I don´t enjoy living in Singapore, because I do! Very much so, but I NEED to "come home" a few weeks every summer to charge my batteries and just relax and don´t do nothing, and then I´m ready for my life in high tempo agian when autumm comes!

And hopefully I will have the chance to photograph both landscapes and people while I´m home, it´s just so different from Singapore, and I look forward to new challenges....within reason, after all I will be on holiday:).

Enjoy this joyful Wednesday!

4 kommentarer:

mamamxtre sa...

Vad skönt att det bara var en febertopp.

Vilken rolig bild, tycker jag :-)

Ha det fint

Angeline sa...

Enjoy your vacation :)
Hope you will be back with many new stunning photographies !

Martes atelie` sa...

Jeg husker vi hadde en sånn lekebil når jeg var liten. Den var orange og det er jo faktiskt 37 år siden!!!!

Photo by Maria sa...

Att du åker till Sverige ett par veckor kan väl likställas med att vi här åker söderöver på våra semestrar, inte alls konstigt.. Få ladda batterier och bli omhändertagen är du värd..

Säkert var det så att kroppen reagerade och skönt att det bara var en febertopp som nu är borta..
Ta det lugnt idag..

Kram Mia