onsdag 14 september 2011

INSPIRATION

IMG_4257

Vardagen kan ju vara ack så härlig om man är en rutinmänniska som jag men vardagsmaten kunde jag faktiskt vara utan...usch träligt är ordet tycker jag, samma mat varje dag och fantasin lyser med sin enorma frånvaro!
Hjälp mig lite på traven, har ni någon favvorätt som ni äter till vardags så dela med er till mig!


Morgonen startar med playgroup på ett dagis här i närheten, två veckor sen vi var där sist eftersom Theo envisats med feber och röda prickar, men nu så, är det dags, håll i hatten!
Sista fotokursen med Sara direkt efter, hoppas verkligen hon har fått ut nåt av kursen med mig, ska nog be henne om lite feedback för man kan ju alltid bli bättre!

Möte om websidan och bloggen efter lunch (kanske ska ta och äta det i dag, crazy lilla jag) och planering av fortsättningsfotografering...en härligt fullspäckad dag. Och ja just det, dottern ville att jag skulle baka 2 kakor till skolan också...ja nånstans där emellan klämmer jag in det.

Önskar er en fin onsdag!

Ohhh please someone, give me some inspiration regarding the everyday food...gahhh, so boring eating the same thing week in and week out...
I´m soon off for a playgroup at Rosemount kindergarden, it´s been 2 weeks since our last visit so Theo is full off playfullnes:).

I´m sure you are having a wonderful day, so far!

5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Matfrågan är det jag tycker är mest jobbigt. Jag kan städa och fixa och dona men matfrågan det gör jag verkligen för att jag måste. Jag är (tyvärr) ingen matmor....

Ha det fint

Carin sa...

He he he... Maten, det ständiga dilemmat... Jag hämtar mycket inspiration på arla.se... En sida som jag ständigt återkommer till...

Ha en bra dag! Kram Carin

Anonym sa...

Tycker verkligen inte heller om att laga mat.. Men ibland måste man ju. Min favorit är rotfruktspytt. Skär rotfrukter (Morötter, kålrot, rotselleri, rödbetor osv) i lagom bitar (som man själv gillar). Skär i lök och champinjoner och smula ner lite fetaost. På med olivolja, salt och timjan. Skjuts in i ugnen tills allt är mjukt. På med lite mer fetaost och servera med turkisk yoghurt eller liknande. Mums!

Du är modig som håller i kurser! Hur mycket tar du för dem, och hur har du lagt upp det?

-Elin

Det ljuva livet i stan sa...

Kolla in ett inlägg jag gjorde i min blogg igår så får du förhoppningsvis ett tips på en enkel men väldigt god vardagsrätt!

Kram Frida

Mette sa...

De här är KANONGODA och kan varieras i oändlighet, både i tillagning och med tillbehör. Tex med färska räkor, rödlök, creme fraiche och rom!

Funkar som lätt kvällsmat, lunch eller mellanmål, förrätt eller på buffén, och frukost också för den delen :-)

http://annajdjacobsson.wordpress.com/2010/07/31/mellanmal-deluxe/