lördag 14 juli 2012

tiden

Sommaren börjar närma sig sitt slut. Ja iallafall för min del, på måndag reser vi hem till Singapore igen, efter 5 veckors ledighet. Det har varit en härlig tid här, särskilt när maken och dottern slöt upp med mig och killarna på midsommarafton.

Vi har sett lite av Sverige, de gula fälten och de djupa skogarna, lite regn har vi fått över oss och jagat mygg vid sängdags har varit en återkommande kvällsaktivitet.

Jag ser med stor glädje framemot hösten och jag ska ta lite tid till planering och strategier hur de kommande månaderna ska nyttjas, direkt när jag kommer hem. Jag har ju en liten stressgen som gärna kickar igång vid dålig planering, jag tror att om jag sätter upp en plan för antal arbetstimmar per vecka eller kanske t o m per dag så ordnar det sig. Även på det socila planet behöver jag planera (jag vet, sorgligt är det) då jag har en tendens att det bara blir jobb och familj och det finns ju annat i livet också:).
Nu ska jag njuta av de sista dagarna här, imorgon kommer bror min på besök från Borlänge!

Må gott!

1 kommentar:

mammaxtre sa...

Att se fram emot hösten tänker jag är ett tecken på att man haft en fin sommar.

Gunilla, dina bilder är makalöst fina, alltid.

Ha det gott