fredag 8 mars 2013

Myggtortyr

Vi har haft världens problem med myggor i området där vi bor. Lyckligtvis har vår familj klarat sig från den dengue feber som härjade (som kan vara dödlig) och den risken har nu mattats av.Men hur det än är så har vi en del mygg kvar (innan när risken var så stor för dengue så var jag helt rabiat, såg jag en mygga sprang jag omkring i hela lägenheten tills jag fick tag på den, utmattande kan jag meddela).Till skillnad från i Sverige när man hör dom surra så är den asiatiska varianten ljudlös. Och till skillnad från den svenska lite trötta myggan så är den asiatiska snabb...supersnabb.Nu kanske ni tänker så här" va sjutton gnäller hon för, här sitter vi och fryser och skulle göra vad som helst för en ljummen sommarkväll och lite mygg"...tro mig jag fattar:)

Men tänk då på vilka problem jag har, se nedan bara...



1 kommentar:

eastcoastmom sa...

hua! Det är nog det bästa med Madrid, inga mygg! Det är för torrt här för de små rackarna verkar det som.