måndag 13 maj 2013

I väntans tider

expecting times

Åhåjaja, tänker genast tillbaks på mina egna graviditeter och hur känslosamma och underbara de var (ja förutom de första månadernas kräkperiod....usch). Med första barnet var jag ju rätt ung, fyllde 23 3 dagar efter Erica föddes och sen kom William 4 år efter. Sen gick det ju hela 10 år mellan William och Theo....en del undrade ju förstås om vi var riktigt kloka som skaffade en sk sladdis efter så många år och att de första barnen i princip var självgående.

Men faktiskt med Theo har jag aldrig mått så bra under en graviditet, kände mig lugn och harmonisk, självklart spelade det ju in att jag inte hade ett 7-4 jobb att gå till och slapp den stressen och tröttheten.

Nu är han ju precis fyllda 3 år och jag har precis fyllt 40. Ibland blir det ju lite mycket med 3 barn i olika åldrar och viljor, att ha ett företag som ska byggas upp, en man som jobbar mycket men jag skulle inte byta bort nåt för ens en sekund.

Jag och maken tittade på en film (och kommer självklart inte ihåg vad den heter...) där paret skulle unna sig en natt på hotell, och redan på vägen till hotellet fick de dåligt samvete för barnen och var på väg att vända hem...haha. Så är maken och jag, i ett nötskal faktiskt. Kan räkna på min ena hand hur ofta barnen inte har varit med oss när vi gjort saker...
Men när jag och maken ska till Maldiverna (jag bara drömmer, vi har inte ens tittat på att åka dit) då ska bara han och jag åka, utan barn. Men då lär vi väl hinna bli pensionärer, tänker jag.

Nu ska jag sätta mig och redigera foton, jösses så jag ligger efter. Vid lunch kommer en väninna för ett par timmar och sen blir det tillbaks till jobbet igen.

Njut av vårsolen!

Inga kommentarer: