fredag 28 juni 2013

Inspirationsfotograferingar

Jag har lite bloggtorka nu inför sommaren men kom på att jag skulle kunna visa lite hur jag tänker kring inspirationsfotograferingar.

Jag anser att det är viktigt att hela tiden utveckla sin fotografiska stil och inte stanna upp och vara "nöjd", då tror jag man lever farligt i en så snabbt växande branch, där faktiskt de flesta som har en kamera anser sig vara en fotograf numera. 

För att hålla min kreativitet vid liv så försöker jag när tid finns, att fota kreativt kring ett tema jag har bestämt innan och plats, rekvisita och själva storyn är också klart innan jag börjar fota.
Inspirationsfotograferingen kan vara nåt som jag hoppas senare att en kund ska nappa på eller också så är det enbart för mig själv, att försöka upptäcka nåt nytt inom min stil. Att vidga mina vyer.

Mycket inspiration finner jag på Pinterest, fotot nedan är taget därifrån från mäktiga Sue Bryce, en glamour fotograf (och nej det är inte som Bingo Rimers fotograferingar, utan mer klass på Sues, sorry Bingo). Och jag vill gärna i höst fota just såhär, en ung tjej med en massiv blomma i håret. Det behöver inte vara mer komplicerat än så.

Så om ni gillar att fota, tänk nytt, sök inspiration och go crazy, vem vet vart det tar er?


sue
Foto Sue Bryce

Inga kommentarer: