onsdag 19 juni 2013

Smoggigt värre

sugarlightphotography Under alla de snart 7 år som vi bott i Singapore har det aldrig varit så dålig luft som de senaste dagarna. 
Det är verkligen fruktansvärt, Theo får inte ens gå på dagis då de har öppna dörrar och fönster hela tiden och inte stängt som vi har i Sverige. 
Häromdagen gick det t o m upp i farligt höga värden, usch! De bränner skogen i Indonesion och när vinden ligger på så får vi över det hit istället. 

 Kan ändå inte sluta tänka på hur djurlivet närmare Indonesien har det...när vi tycker att det är så jobbigt och vi är ju relativt långt borta ändå! Usch säger jag igen! 

Personligen är jag fortfarande rätt sänkt då min förkylningen inte ger med sig, har fått flytta flera fotograferingar pga detta vilket gör att nästa vecka (som jag hade som en backup vecka med ingenting inplanerat) nu är helt fullbokad...ändå tur att man har en plan B, hihi. 

 Jag har 4 stora grejer som jag jobbat med ett antal veckor som fortfarande inte är klara, vilket är otroligt energidränerande, suck, stånk och stön. 

Detta är: Designa nya websidan och bloggen 
Designa nya företagsloggan 
Hitta leverantörer till Sugarlights paketering 
Filma videon till websidan 

 Man kan ju tycka att de två första inte skulle ta så mycket tid och kraft från mig då jag har en firma som jobbat på det men det vete tusan om det inte gått snabbare om jag gjort jobbat själv, trots att jag inte vet ett jota om kodning och länkning! 

Jag älskar att bo i Singapore men när det gäller vissa saker så är de verkligen ett U-land, att få en vanlig broshcyr printad känns som en svår uppgift och om det överhuvudtaget går, ja då vill de att man beställer 10.000 exemplar.... 

 Det enda som är klart eller nästan iallafall är filmningen av videon till websidan, redigeringen återstår dock, ska bli kul att visa er den, vårt lilla nybörjarprojekt:) 

Nepp, nu måste jag göra nån nytta så jag kanske kan stryka nån av de där punkterna innan jag far till Sverige....önska mig lycka till! 
 Kram Gunilla

Inga kommentarer: