onsdag 21 januari 2015

tillbaka i Singapore

7U7A8047

Nu är vi tillbaka i Singapore och måste erkänna att det känns helt fantastiskt. Det är alltid mysigt att vara hemma men att ha sina egna grejer och framförallt egen säng att sova i, ja det är oslagbart!

Tyvärr har jag och yngsta sonen världens jetlag även så här ett par dagar efter att vi kommit tillbaka, somnar inte förrän vid 4 på morgon och mina planer på att dagis och att jag skulle börja jobbat i måndags ja det blev det absolut ingenting med:).

Samtidigt njuter jag av att strosa hemma och jag känner ett lugn som är ovanligt för mig, jag har plockat upp de saker vi köpt i Sverige och tryckt ner i resväskan, börjat fixa i Theos rum och få det mysigt (vi flyttade 2 veckor innan vi flög till Sverige så hann inte med så mycket ).

Jag är en av eller på människa, när jag är på så blir jag extremt fokuserad, tänker konstant på jobbet och det förstärks av att jag också jobbar helger då andra är lediga och tror att jag är lite rädd för att bli sån igen, då jag känner ett lugn och kanske t o m harmoni just nu....how about that.....

Nåväl, jag tar dessa dagar nu, jobbar lite hemifrån, yngsta skrutten är hemma och vi njuter av tiden tillsammans. Tills det drar igång igen nästa vecka.

Må fint
Gunilla

1 kommentar:

Fröken L sa...

Borta bra men hemma bäst! Det är alltid skönt att få vara hemma hos sig själv och ens egna saker. Härligt att du känner sådant lugn och sådan harmoni. Hoppas det fortsätter så.

Kram Linda