fredag 17 april 2015

Härliga Sydney

7U7A0792

7U7A0787

7U7A0797


Det bor många människor från Australien här i Singapore. Och hur mycket jag än älskar Singapore så har jag svårt att förstå flytten hit faktiskt. Men å andra sidan tänker väl de precis som jag gjorde när vi flyttade hit för 9 år sen att typ Sverige finns ju alltid kvar, kul att göra nåt annat.

Men åh, vad Sydney är galet fint, maten är fräsch och ofta organisk, lammen och korna betar fritt på ängarna. Och det är behaglig temperatur året om MEN med årstider (som vi inte har här i Singapore, alltid tropiskt varmt åh nu lät det ju som om jag klagade, det gör jag alltså inte...mer ett konstaterande).

Dessa foton är tagna på ett stället som heter Brick Bay, vi åkte runt lite utanför Sydney och frågade helt apropå om det fanns nåt bra matställe och blev rekommenderade hit. Så god mat och utsikten med betande får...helt oslagbart!

På tal om mat, lunchsdags på Marche med dotter och son, sen eventuellt en hårklippning av en svensk frisör här i Singan, man får passa på hon är bara på besök! Ha en fin fredag, Gunilla

Inga kommentarer: