torsdag 9 april 2015

Livsbalans

11106336_10153195384908850_796921268_n Hej på er!
Hoppas ni har en fin vecka så här långt! Min vecka har varit energirik och hektisk, vilket jag tycker är jättekul.

Jag har reflekterat lite över det, balansen i livet som kan vara nog så svår att hitta. Veckan efter min resa till Australien och Nya Zeeland så var det påsklov och barnen och maken hade lediga dagar. Jag som då hade varit ledig och njutit av det till fullo kände hur det kröp i kroppen, jag ville jobba! Jag kände också att mitt humör inte var det bästa även om man alltid ler utåt, och mitt tålamod tröt...

Med eget företag och att vara borta i 2 veckor så händer ju INGENTING för företaget, ingen marknadsföring man blir osynlig för kunderna, osv så det är ju en bidragande faktor också naturligtvis. Så jag får face it helt enkelt, jag gillar att jobba, och när det går veckor emellan så blir det lite jobbigt för mig.

Sen är det ju det där med balansen, om jag jobbar för mycket så blir jag istället stressad haha, så det krävs nog lite mer planering och aktivt stänga av kl 5 när jag går från jobbet:)

Hur har ni det med balans i livet? Inte alls? Eller tokbra? Berätta!

Ha en fin torsdag, idag flyger gubben till Las Vegas, dottern är i Melbourne så det är jag och killarna hemma. Fotade en vansinnigt vacker gravidfotografering igår som jag ska börja arbeta med idag, tjoho

Må bäst, Gunilla

Inga kommentarer: