måndag 27 juli 2015

lyckan att ha ett trädgårdsland

gräslök grönsaksland

Vissa saker tar man bara för givet. Att ha ett eget litet trädgårdsland där man odlar morötter, rädisor och potatis är ju väldigt vanligt här. Närproducerat och ekologiskt. Enkelt och logiskt kan man tycka.

Jag bor dock i ett land där ekologiska grönsaker är en bristvara, inte heller producerar Singapore egna grönsaker utan allt importeras. Råvarorna är då dyrare och skulle du kosta på dig ekologiskt så kostar det skjortan vilket gör att många avstår. Närproducerat är bara att glömma.

Så ja, jag är grymt avundsjuk på er alla som odlar era egna grönsaker. Så va stolt över det ni odlar och njut av färska, ekologiska råvaror.

Försöker under den tid vi är här att involvera barnen i trädgården och när man är så liten som Theo är så är vattning en lek, klippa gräsmattan är det roligaste som finns och skulle han få snickra lite, ja då är dagen gjord.

Nu ska jag gå ut och ta en morot...direkt från landet! /Gunilla

1 kommentar:

Unknown sa...

Kami, disini mencoba datang dan menawarkan sedikit bantuan kecil kepada anda sekalian, kami tidak pernah menyarankan anda untuk berhutang atau berbisnis pada makhluk gaib, semua adalah terserah anda dan keputusan ada di tangan anda, manis-pahitnya hidup adalah cerita dunia yang bersifat temporer, namun adakalanya anda dalam situasi yang sangat terdesak sehingga membuat anda menjadi gelap mata untuk kesana-kemari mencari pinjaman dana demi melunasi hutang anda atau hal lain. Sekali lagi, dalam hal ini, kami hanya menawarkan sebuah solusi, tidak memaksa, mengajak ataupun menyuruh anda. karena kami sangat terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang mbah berikan bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kami juga bisa di bantu melalui uang gaib bagi anda yang ingin di bantu hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga KLIK=>>> BUTUH UANG GAIB