tisdag 21 juli 2015

Plocka blåbär

7U7A9847-Edit


I dag tog vi en promenad i skogen och tänk att vi hittade ett ställe där vi bara kunde sätta oss ner och plocka vid kanten, så mycket blåbär! 2 liter plockade vi snabbt ihop, min pappa och jag.

Jag har inget minne av att vi var ute i skogen förra året, kanske för att det var så himlans varmt då, idag var det perfekt plocka blåbär väder:).

När vi kom hem blev det blåbär med mjölk, mums! och kanske blir det en blåbärspaj till kvällen...

Idag är det exakt 2 veckor kvar av vår Sverige semester och 3 veckor kvar tills barnen börjar i skolan igen. Nu ska jag försöka njuta av skogen, lugnet och luften innan det är dags att fara iväg till Singapores storstadspuls igen. Ett sätt jag försöker nå det med är att ta en promenad i skogen varje morgon, jag inser mer och mer att jag egentligen är en riktig skogsmulle och inte storstads människa vilket kan tyckas märkligt då jag bor i en storstad utomlands...men den insikten har kommit på senare år. Å andra sidan kan det ju vara så att jag uppskattar det mer just för att jag bor i Singapore också.

Nu ska jag rensa lite blåbär, hoppas ni får en fin dag!

/Gunilla

http://www.sugarlightphotography.com

1 kommentar:

Unknown sa...

Kami, disini mencoba datang dan menawarkan sedikit bantuan kecil kepada anda sekalian, kami tidak pernah menyarankan anda untuk berhutang atau berbisnis pada makhluk gaib, semua adalah terserah anda dan keputusan ada di tangan anda, manis-pahitnya hidup adalah cerita dunia yang bersifat temporer, namun adakalanya anda dalam situasi yang sangat terdesak sehingga membuat anda menjadi gelap mata untuk kesana-kemari mencari pinjaman dana demi melunasi hutang anda atau hal lain. Sekali lagi, dalam hal ini, kami hanya menawarkan sebuah solusi, tidak memaksa, mengajak ataupun menyuruh anda. karena kami sangat terimakasih kepada MBAH WITJAKSONO yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang mbah berikan bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kami juga bisa di bantu melalui uang gaib bagi anda yang ingin di bantu hubungi MBAH WITJAKSONO DI 0852_2223_1459. ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinga KLIK=>>> BUTUH UANG GAIB