måndag 5 januari 2009



Precis som i hemmet är det de små detaljerna på ett hotell som jag uppskattar mest, kvalitén på uppfinningsrikedomen tycker jag visar hög klass på ett hotell. Och då syftar jag inte på fritt Internet även om det i sig är toppen...

Nej, jag syftar till helt andra saker som i går kväll när personalen bäddade för kvällen, fick vi välja vilken rogivande doft vi ville ha i rummet inför natten, tre härliga bubbelbads varianter att njuta på den egna jacuzzin, fotreflexologi vid poolkanten, jag får en känsla av att ingenting är omöjligt på detta hotell, me like!

Just like at home, it´s the small details in a hotel that I appreciate the most, the quality of inventiveness shows the class in a hotel. And I´m not reffering to free Internet, even if that in itself is great ...
No, completely different things, like last night when staff made the beds for the night, we could choose from different soothing fragrance to fill the room for the night, we have three wonderful bubble bath varieties to enjoy in the jacuzzi, foot reflexology by the pool, I just get the feeling that nothing is impossible at this hotel, me likey!


18 kommentarer:

alegni sa...

men hjälp, i mina öron låter det superlyxigt!
lång semester?
kram
ingela

Anonym sa...

Lyx lyx lyx! Men jag unnar dig. Blir bara en hel dos avis...
Önskar dig en trevlig semester! kram anna

Lime sa...

Ser helt wonderful ut! Skulle gääärna varit där.

Hoppas ni har det riktigt skönt!

Erika sa...

Tänk att kunna sticka i väg på så härliga weekendresor som ni kan göra. En liknelse med här hemma hade väl varit att åka till badhotellet i Fredrikshamn, Danmark. Hmmmm avis? Neeeej då inte alls.....*putt*

Anci sa...

Hej !

Jag gillar din blandning på bloggen av inredning, semestrar och annat roligt.
Ha det bra !
Hälsningar Anci

Anonym sa...

Så härligt det verkar.. Ta vara på varje minut!

Camilla Alvén sa...

Tror minsann att ni har hamnat i paradiset.
Ha det gott
Camilla

Petra C sa...

Det låter jättehärligt! Lyxigt!

Cilla sa...

Ser inte så tokigt ut jämnfört med hemma i kalla norden. HA en underbar semester!

Mamma C sa...

Bara att njuta och ta för sig av allt dom erbjuder. Ska ni vara borta länge eller är det kort semester.
Kram mamma C

Bollan sa...

Herregud vilken lyx. Hade inte haft något i mot att spendera lite tid där. Kram Bollan

Ullis/Leva på landet sa...

Det låter verkligen superlyxigt. Vilket hotell.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

sand mellan tårna sa...

Det låter strålande..... jag är ju själv lite såld just när det kommer till en bättre klass på hotellen.... vet inte varför men det känns så superlyxigt när de kommer och drar för gardinen, viker upp sängkläderna, lägger orkideér på huvudkudden, sprayar kudden med mist, lägger praliner vid tandborsten!, byter alla handdukar en tredje gång samma dag samt fyller på minibaren så klart..... mmmmmm... Njuut!

Vi har -15 grader, men en knallblå himmel, sol och skolledigt.... så jag klagar ändå inte.

Ta hand om dig! Kram L

Ps) Ditt nya boende ser jättefint ut, och jag är svag även för rostfritt...... skall bli spännande att se mer....

:)

Unknown sa...

Du har en jätte mysig sida här med bra blandning av inredning och ditt privata...
Det är roligare när sidan inte är helt ytlig utan att man ser personen bakom lite oxå!

Hotellet låter underbart och hoppas du kopplar av ordentligt och njuter av varje sekund!

Må gott
Mvh. Tildé

Lina sa...

Hej!
God fortsättning på de nya året! Oj, va härligt ni verkar ha de!!!Själv sitter jag under en filt med laptopen i knät framför TV:n. Levande ljus på bordet och 10 minus utanför fönstret! Kontraster eller ;- ))

Har missat en hel del hos dig på sistone. Bla huset...ska kika runt nu och uppdatera mig vad som hänt sen sist!

Må så gott & ha en bra vecka!
Kram, Lina

Sanna F sa...

Å vad härligt det låter!!!
Gott nytt år!

Millas hem sa...

Ja, det låter härligt lyxigt!

Länge sedan jag valde doft nu! :D

Kramis Camilla

Jojo sa...

Låter underbart!

Passa på att njuta nu då ni har chansen =)

Ha det bäst!
Kram Jojo