måndag 16 mars 2009

Köpte hem nejlikor och jag kan meddela att jag var inte den enda som gillade de fluffiga, vita och rosa blomstren. Katten Prins var som tokig i dem också, varför ska de vara på allting som man vill ha i fred, som småbarn ungefär:).

Här har det regnat hela dagen, det var rätt svalkande att ta min promenad då, och nu är det dags att börja med middagen, spagetti och köttfärssås för familjen och nån linsgryta till mig, urk eller inte får middagen utvisa. Ha en fin dag!

I bought home some flowers and as you can see, it wasn´t only me who liked them, our cat is into everything that he shouldn´t be, like a small baby we have to move things around:).

Have a lovely day!

14 kommentarer:

Nettan sa...

Så söt han ser ut " Prins " där han sitter & luktar på blommorna !
Våran katt är likadan ;0)

Kram Nettan

Synnøve. sa...

Så go Prins är. Som den värsta lilla tjuren Ferdinand.
Klart han gillar att det doftar gott han med.

Det där med melodifestival är ett kapitell för sig.
Jag ser den inte av prinsip. Det handlar inte om musik längre. Utan det handlar om antal klädbyten för programledaren. Hur många antal gånger det kommer in en clown och gör ett nummer mellan låtar om röstningar.
Hur många gånger de kan norpa pengar av folk genom att ha flera röstningar i varje program osv...
Men vad hände med musiken? Vart tog den vägen?
Nej, det var bättre förr.
Är så innerligt glad att INTE snällasången vann. Den är HEMSK!
Har sett henne sjunga den en gång. Det såg ut som hon hade ont i hela kroppen.
Men låten är inte bra heller.
Men om den låten som vann, håller hela vägen till Ryssland det vet vi inte än.
Om hon kommer dit. Hon ska ju sjunga på opreran i Wien samma dag....
Jaja, vi får säkert höra hur det går.

Det är vackert med ljus. Kan förstå din asiatiska vänner om de funderar. Men de vet ju inte vad mys är hehe...
Nu ska jag ut och skotta lite snö. Det kom några dm till i natt...
Nu vill jag ha REGN.....
Så det försvinner.
Kram Synne.

Malin sa...

Klart han ska fram och dofta på blommorna, vem vill inte njuta av så fina grejer=)

Kram

alegni sa...

så glad han ser ut när matte hämtat hem nya sniffbara blomster :)
kram
ingela

rod i hob sa...

Fin katt, med god smak!! Fine blomster og :-) Eg har våre sjuk, så eg har fått enormt mykje fine blomster -men samboeren min e allergisk -så eg kan ikkje ha noke framme :-(

Ha en nydelig dag i singapore!

Irene sa...

Blommor och djur förgyller ett hem :-)

Underbart med regn! Det regnade lite smått här i Norrland också på förmiddagen... och all snön börjar så sakta försvinna.. :-)

Gotlandsliv sa...

Åh, jag känner igen det där! Aldrig får man ha fina blommor framme, alltid nån kattusling som käkar upp dem. Här är tulpaner favoriten. :)

Hanna sa...

Söt katt och fina blommor!
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Fina bilder!
Här är det både katt OCH småbarn som är överallt! =)
Vilken gosig Prins!
Kram sanna

Willewira sa...

Våra katter är likadana... äter upp tulpanerna. Hur snyggt är det???
Raka pinnar med blad i en vas??
Njaeääää. Inte snyggt!

Vi åt rester... inte så kul det heller, men vad gör man? Man ska ju inte slänga maten.

Ha en skön kväll!!
Själv ska jag snart titta på Simon och Thomas.

Kramar
Willewira

annalarssonphotography sa...

Så vacker bild på din katt och blommorna :)

Ha en fin kväll!

Anonym sa...

haha gud vad söt =) Gillar han alla blommor? Jag har en papegoja som har en förkärlek att flyga o sätta sig i blommorna. Inge vidare när blommorna knäcks en efter en =/

Mamma C sa...

Ena dottern har katt, och den käkar på deras blommor. Äter tulpaner och grönväxter som ingenting.
Kram Mamma C

Ulrica sa...

Vilken gullig katt och han ser ut att njuta av blommorna han med :).

Jag får alltid ställa blommorna på spiselkransen dit de inte kommer åt...