tisdag 21 juli 2009

Mellbystrand


Sista stoppet på vår lilla runda var Mellbystrand där maken har släkt. Vi hyrde in oss på vandrarhemmet Hallandsgården och sen tog vi en promenad på Sveriges längsta strand och den var helt klart imponerande.

Ett glas (eller okej då, två glas) Cava startade kvällen och sen var det dags för middag på restaurangen "Chill out" som ligger på sanddynerna, otroligt mysigt ställe med härlig atmosfär! Vi vuxna satt inne på restaurangen och de minsta barnen grävde ner varandra i sanden och alla var glad med det arrangemanget!

Efter ett par timmar och efter-maten- drinkar så begav vi oss till tillbaka till huset där vi umgicks med makens kusin med respektive, vi pratade länge och sen dansades det till efter tre på natten (då det lilla huset endast hade en transistorradio med inget kräm i kom jag på den alldeles ypperliga idén att vi skulle sätta oss i vår bil och digga...jag fick inte med mig nån....)

Trots att vi bara träffat makens kusin med respektive två gånger (första gången på 16 år var för två veckor sen) så känns det som om vi är gamla vänner! Och vi ser fram emot fler glada kvällar...

Det enda tråkiga med det hela var att jag glömde batteriladdaren till datorn på sängen och när vi lullade hem vid fyra tiden på morgonen råkade den lindas in i överkastet...där den blev liggande...så nu har jag köpt en ny, databeroende som man är, haha


Sista fotot är på mig och Pia dansandes till tidigare nämnda transistorradio, väldigt sent på natten...charmigt (nåja) var ordet...

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vilket sommarparty det ser ut att vara.
Visst är det kul när man känner att allt stämmer när man möter folk som man aldrig mött förr. Eller bara en gång.

Ha nu en fortsatt fin semester i Sverige.
Kram Synne.

sand mellan tårna sa...

*asg* kom just att tänk apå den gamla låten "girl just want to have fun" ..... Härligt Gunilla, man ska ha skoj, det förgyller verkligen livet!

Kerstin sa...

Vad kul ni verkar ha haft. Det är riktigt roligt när man "klickar" med människor. Ha en fortsatt trevlig semester.

Wojtan sa...

Hej

Bilderna ser så härliga ut och vad kan vara bättre än att starta en kväll med cava?
Kramar Wojtan

Sanna sa...

Vilka ljuvliga bilder!
Jag igen tänker på låten "All i wanna do" med sheryl crow. :D
Kram Sanna

Angelica sa...

Åh vilka minnen det väcker! Vi hade sommarhus i många år i Mellbystrand och jag har haft många härliga somrar där :D Det verkar som om ni hade underbart tillsammans och ljuvliga vänner!

Många många kramar

Angelica

Anonym sa...

Jag följer nu din blogg.. Hoppas du följer min också :-)

Varma kramar
Lantligt förälskad

Patricia sa...

Det var en härlig sommarkväll ni haft... =D
Ni ser ut att ha väldans roligt i alla fall och det är ju vad som räknas...transistor eller inte.. ha ha.

Kram Patricia

Everyday living etc. sa...

Hej, vilka underbara bilder du visar. Ni verkar verkligen ha haft det kul, hoppas ni får en lika fortsatt trevlig och rolig semester. kram Linnéa

~Peos liv och drömmar~ sa...

Härligt med folk som man bara funkar tillsammans med fast man inte träffats så ofta.
O ni verkade ha väldigt roligt. Men det är ju oftast denna tiden man har som roligast ;-)
Ha en fortsatt bra semester.
Kram Carina