måndag 10 augusti 2009

Min helg i bilder II

Ännu en helg har passerat och den har innehållit sol, regn, spel, grillning, shopping, skratt och en liten baksmälla...igår var "B" över och åt med oss och senare spelade vi spelet "Sverige" och hrmm, hrmm, jag vann! Det sista vi gjorde var att sjunga Singstar och...det lät verkligen förjävligt...stackars grannar, haha.

Foto 1) Jag väljer bröd och oliver till lördagens grillning

Foto 2) Det är inte ofta jag äter asiatisk mat, så lika bra att föreviga tillfället, hehe

Foto 3) Det var gott med bubblande Rosé före maten

Foto 4) Heja Danmark, som gör världens godaste glass!




My weekend photos as promised. A long weekend since Singapore celebrated their Nationalday yesterday, I guess the photos speak for themselves.
Have a great week!

34 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är så kul och se dina bilder, bra ide med helg-bilder. Ser ut och finnas mycket god mat och glass.
Kramar AnnaMaria

According to Nicky sa...

Fina bilder som vanligt, du är en riktigt duktig fotograf :)


Kram/Nicky

Påskharen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Backstitch sa...

Tycker fortfarande att det är en super ide att sammanställa veckoslutet med bilder. Inte endast för vår glädje utan för en själv att kunna sammanställa en liten kort del av livet och tänka på vad som blev kvar i minnet (det var svårt att förklara vad jag menade men kanske du förstod)
Kram Moster
PS. det var jag som raderade den förra kommentaren. Det var nämligen sonen min som fortfarande var inloggad och jag märkte inte det.

Ullis sa...

Vilka fina bilder du tar! Fin blogg. :)

vexy sa...

tack så mycket :)

Hur kom det sig att du/ni flyttade till singapore?
Jättemysig blogg för övrigt, många bilder och glada trevliga inlägg. håller med om att idén med att sammanfatta är kanon.

Lissboden sa...

Du har lika underbara matbilder som alltid. Det ser helt fantastiskt ut att få sätta sig och äta all den goda maten.
Vilken fin hund ni har!
Jag måste också nämna att det var skönt att någon skrev att lite baksmälla kan man ha ibland. Det känns lite svårt att berätta om detta på bloggen men det drabbar väl alla, kan jag tro.
Ha en bra vecka!
Kram/Maria

Noga Utvalt sa...

Din helg har varit bra ser jag! Trevligt umgänge o god mat! Vad mer kan man önska sig!

Ha en fortsatt skön vecka!
Kram Nadja

Mamma C sa...

Vilken helg du haft. Håller med att det var en kul idé med helg bilder.
Kram mamma C

Lina sa...

ja de va riktigt härligt, blev mörkt så fort bara :P

ha en bra dag kram Lina

emelie sa...

SV: Åh tack :)
Kul att bo i Singapore?

Madelene sa...

Svar: Tack vad glad jag blir!

Matilda [myphoto.blogg.se] sa...

Grymma foton!

Sv: Om du ska testa tipset om fuskmakro jag skrev om, läs det jag skrev till under OBSERVERA (i inlägget), så att du inte råkar förstöra dina objektiv med tejpen :-)

Brunkullan sa...

Kul med ny kamera! Är ju själv ute efter en. Är du nöjd med nya? Har kikat på Nikon D90 och D60.

Ser ut som ni haft mysigt! Glassen blev jag väldans sugen på:)
Susanne

E M M A - foto&mer. sa...

SV: Tack tack! Detsamma!

hea sa...

Tack snälla!
Och desamma måste jag säga, du har verkligen öga för färg, form och detaljer, riktigt imponerande!
Och Singapore, Inte illa, hur hamna man där?
Ha en fin vecka

Linas fotoblogg sa...

Svar: Tack så mycket! :)

EN INREDOHOLIC sa...

GRYMT SNYGGA BILDER !! Wow, jag är mäkta imponerad!! Så fina!! O fin modell osse :) KRAM PÅ DIG Jannice

Livet med tre... sa...

Kul med ny kamera.. har jag oxå men som su säger är det en hel del man behöver lära sig.. och det tar sin lilla stund känner jag. men skam den som ger sig!
Du tar iallafall härliga bilder!! Kramar!

Christin M sa...

Åh tack så hemskt mkt! Vad glad jag blir! Vad har du för dig då?

Kram

Josephine Tale Peddler sa...

Hello
Thank you so much for your visit to my Blog. Your place here is so lovely. The photographs are superb. I look forward to following your adventures in Singapore. xx

Gun-Britt s Blogg sa...

Maten ser verkligen god ut.och glassen med mmm.Fina bilder.Ha en bra dag.Kram

Hege sa...

Hallo Singapore,les hva forfattaren :lindaolsson.net
Skriver on staden den 14.juni09

Photo by Maria sa...

Håller med om bilderna.. Fina!!
Den asiatiska maten och glassen såg himla goda ut..

Grattis till vinsten av spelet ;-)

Ha nu enbra måndag..

Kram
Mia

Khalid sa...

Tack så mycket :) Trevligt att jag har en läsare från Singapore :D

mi-rachel sa...

fine foto.
likte spesielt godt det med flasketoppen.

Kerstin sa...

Åh, vilka härliga bilder. Den på flaskan var riktigt läcker.
Må så gott.

Deidra sa...

Ice cream. Two scoops. Perfect ending to a wonderful weekend!

ElinSire sa...

Så nydelige bilder du har og så kjempefin blogg du har!

Tusen takk også for kjempehyggelig kommentar hos meg :)

Anonym sa...

Nå har jeg sett på flere av innleggene dine, og de byr både på trivelig lesing og ikke minst mange flotte bilder. Du har laget en blogg man virkelig føler seg velkommen til og kan kose seg med. All ære.. og kos deg videre i uken!
Klem/Inger Johanne

hea sa...

Häftigt, att bara bestämma sej och sen faktiskt göra det!
Ja.. flytta mena jag då, galet, men galet på ett bra sätt :)
Sånt en feg norrlänning aldrig skulle våga ;)
Glad är jag iaf för att få ta del av dina tjusiga bilder och vardag därborta, ska bli skitspännande att följa :)
Ha det gott
kramkram

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hallojsan.Länge sen jag kikade in hos dej.
Vilka fina bilder du tagit med nya kameran.Maten ser riktigt god ut.
Må så gott
kram Anette

vexy sa...

va härligt.
Min dröm är ett litet hus vid medelhavet sen när jag blir äldre, typ grekland eller nåt. vore så mysigt :)

YAIYA sa...

@a home far away: thanks sweetie. desamma kram