onsdag 9 september 2009


orchid

Jag är en omöjlig människa, har jag precis insett, vissa andra kanske har tyckt det länge, hehe. När dagarna är fulla av saker att göra så muttrar jag över det, så kommer då en dag när jag inte behöver lämna huset utan kan njuta av att vara hemma och ta det lugnt, jamen då är jag inte nöjd med det utan sitter då halva dan och klurar på vad jag ska hitta på...konstig är ju bara förnamnet!

Men i dag borde jag då vara nöjd (kanske) då precis hela dagen är uppbokad. Först är det välkomstfika för nykomna svenskor, efter fikat är vi ju givetvis hungriga så då blir det lunch. Och direkt efter sätter vi igång med bordsplaceringen inför kräftskivan, som av erfarenhet tar många timmar. Så då är jag väl hemma lagom tills barnen kommer hem från skolan och då blir det läxläsning. Så tummen upp för min dag, eller nåt sånt...

10 kommentarer:

Bitte sa...

Jag känner igen mig i det du skriver... :-).

Det verkar ändå som att du har fullt upp med roligheter! Vad härligt det måste vara som "nyinflyttad" att få ett sånt mottagande av er :-).

Kram
Beatrice

Anonym sa...

Absolut tummen upp!

Ja, människan är konstig hon. Det man har hela semestern på se att fixa, gör man det, NEEEJ! Man går som du säger och muttrar och undrar vad man ska göra, men sen när vardagen åter kommer så får man panik för inget har blivit gjort på semestern. Det som skulle göras på dom 3 veckorna görs snabbt som tusan på en dag, och då inte vilken dag som helst utan en veckodag, då livet är fullt med annat, matlagning, jobba, det ska handlas och grejas :)
Förstår inte varför jag missat att prenumerera på din blogg, det ska jag minsann gör NU och inte skjuta upp till någon annan dag.
Tack snälla för din kommentar hos mej, hoppas du får en riktigt bra dag.

KRAM
/Helena

Vardagstugg sa...

Vilken vacker bild..!

Annelie

Sofie [beddiz fotoblogg] sa...

Tack för kommentaren!
Du tar också vackra foton.

Photo by Maria sa...

Ja det där känns igen.. Fast idag njuter jag faktiskt av att bara vara och ta dagen som den kommer :-)

Ha nu en bra dag..

Kram
Mia

Caroline Algotsson sa...

Tack och detsamma Gunilla! Jag hoppas kunna leverera mer gott framöver..

Tina sa...

Ja, det krävs en del trixande för att faktiskt vara nöjd med det man har...

Bella sa...

Sååå vacker bild!!!

Visst är vi lite underliga, det kan aldrig vara riktigt bra :)

Hopppas du haft en bra dag

Kramar Bella

Hanna sa...

Sådan är jag också ibland.
Hanna

sand mellan tårna sa...

Så är jag typ också..... du verkar ha ett schysst liv...... tycker slöa Linda som vill ha fullt upp, men ändå inte direkt jobba. hihi....

idag bokade jag biljetter till asien...... så om en 150 dagar typ får jag äntligen känna sanden mellan tårna...... behöver jag säga att jag LÄNGTAR!