onsdag 17 februari 2010

0252
baby shoes

I väntans tider....Tiden flyger fram och snart får vi träffa vår nya familjemedlem, vi längtar så! Vi har inte gone crazy och köpt för mycket bebisgrejer...bara det allra nödvändigaste *ler*. Det är ju inte så att vi har sparat bebiskläder från sist, det är ju trots allt 10 år sen.

I dag ska jag ut och ordna så att vi får ett nytt "green card", förstora några foton, boka en SWEA aktivitet samt lämna över 200 foton till fotoläraren för bedömning...gulp!

Ha det gott!

We are longing...we haven´t gone crazy buying a lot of new baby stuff, but it´s 10 years since our last baby so some new stuff had to be bought. The time is going so fast, soon very soon we are meeting a new family member *happy*.

25 kommentarer:

Katarina sa...

Så mysigt!

Det måste vara roligt att köpa barnkläder, jätteroligt!

Blir det en kille tro?

Plupps krypin sa...

Låter så härligt mysigt med en bebis. jag har ju 6 barn och väntans tider var så mysiga.
Lycka till.
Kram Yvonne

Linruz sa...

Dina bilder kommer garaterat få godkänt.
De är ju fantastiska!!
Mysig med smått igen i huset.
Kram Lina

Mot toppform sa...

Vad mysigt! Jag blir så bebissugen, men i helgen ska min lilla systerdotter på 6 månader sova här, så då får jag lite bebismys :)

Anonym sa...

congratulations, and I love your photoes very much. (Liuliu)

Anne sa...

Jag tror at det blir en tjeeej?
Mysigt att vänta samt planera inför lilla livet.
För 12 år sedan damp det ner en liten kille på 4.5 kilo ur mamma Annes mage. Underbara bebis (som nu är stor, säger han :)!
Väl mött!
Anne

japp sa...

Hejhej.. såklart kommer dina fina bilder bli godkända.. du e duktig på att fota.
Hoppas allt är bra, längesen man kikade in. Ser att en liten är på G.. önskar er massor lycka till. Kram Helén

Matilda sa...

nämen oj, det här har jag helt missat! att ni väntar en liten alltså!
stort grattis till det, var roligt! när är det dags?

anna sa...

det kommer bara att smälla till så är ni där;) lycka till med inlämningen av foton,.

Popprinsessan sa...

Ja, det går snabbt till maj!
Dina foton är helt underbara så jag har svårt att tänka mig att de inte skulle bli godkända!

Jag tror att jag också skulle kunna tänka mig att vara "lyxhustru" ;-) och göra en massa roliga saker! Jag är alldeles för dålig på att prioritera mig själv och hinner aldrig med något. Men det är bara mitt eget fel egentligen. Hade varit superkul att gå en fotokurs tex!

Hoppas du har en bra dag!

Fröken L sa...

Visst är det spännande med väntan. För oss är det ca 6 veckor kvar och det pirrar av förväntan. Min son är 8 så det är ett tag sedan sist. Vi har också sparat en del men jag har handlat en del nytt. Dina foton kommer garanterat att få godkänt. De är så vackra och får en att bli glad. Ha en bra dag!

Kram Dila

Anna sa...

Låter som en fullspäckad dag. ;-)

Färgtonerna verkar nästan skvallra om innehållet i lilla "maggen".

Vad duktig du/ni är som inte "gone wild" med shoppingen... Det skulle jag aldrig lyckats med.

Kram.

Anna sa...

Glömde ju säga att jag inte alls tror du behöver oroa dig för lärarens granskning av dina pics, du är ju jätteduktig!

//Kram.

Noga Utvalt sa...

Hej!
Om jag var din lärare skulle du har fått MVG på stuss! *Ler*
Njuter av dina fina bilder!

Spännande med ny bebis! Jag är beräknad 1 maj så vi får se om vi kanske prickar in samma dag....

Kram Nadja

Vecka - Vecka sa...

Vad mysigt! Börjar bli rätt bebissugen jag också..

Kram, Lotta

Regina sa...

How nice!

Carolines hemligheter sa...

Vad spännande med en snar utökning av familjen och speciellt med en liten sladdis :-) Antar att det känns som ett tag sedan du var höggravid fast å andra sidan går ju tiden så galet fort så det kanske känns som det var igår ;-)

KRAM!!!

Unknown sa...

mysigt att gå i väntans tider..
Lycka till med foton, det kommer bli bra.
Kram M

Mrs. S sa...

Alla förberedelser är så kul. Att handla de första plaggen är så mysigt.

Tess sa...

Hade inte heller sparat något efter mina barn så jag handlar för fullt jag med. Visst är det kul? :)
Kramar

Lina ♥ C´est la vie sa...

Fantastiska bilder, älskar dem.
Grattis igen,
Lina :)

Mamma C sa...

Vilken känsla att mysa och planera nu. Undra vad det är, vad tror ni själva
Kram Mamma C

Synnøve. sa...

är väntas den lille komma?
Så härligt det måste vara att planera lite så där.
Kramen och klappa magen från mig.
Synnöve.

MaHi sa...

Åhhhh! Stort grattis till bebisen. Jag har inte varit in på bloggen mycket senaste månaden så jag har inte hängt med och förstått att det är litet på väg. Kram M

* M E T T E * sa...

Så roligt, jag har helt missat detta (förlåt)! Grattis!!! Och OJ så fina bilder du tagit nu igen... du är så himla duktig :-)