tisdag 23 mars 2010

roses
En träff med hyresvärden på morgonen (jag har anmärkt på en del småfel på huset) sen off till Photoshopkursen, den näst sista för denna gång. Troligtvis en lunch på stan, men sen får det vara nog, ivarjefall ett par timmar...för i kväll ska jag iväg på en föreläsning om ungdomar och sex, hör och häpna. Den handlar om att våga prata med våra ungdomar om detta något känsliga ämne så de inte får en snedvriden uppfattning från media och Internet, hua vilken hemsk tanke...det kommer att bli intressant, det är jag bombsäker på!

Har ni nåt kul på gång en tisdag som denna? Kram på er!

A meeting with the landlord this morning then off for my Photoshop course. Probably a lunch out on town, but afterwards I need to go home and relax, for a few hours anyway... for tonight, I´m going to a lecture on youth and sex. It is about talking to our children about this sensitive topic so they do not get a distorted view from the media and Internet, which would be terrible... it will be interesting, I am sure of it!

Do you have something fun going on a Tuesday like this?

35 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en skön dag :)
Själv är det snart dax för simning, sen ska jag faktiskt iväg och tatuera mej, börjar bli smått nervös faktiskt :)
Ha en fin dag.
Helena

Photo by Maria sa...

Vilka snygga bilder på rosen..

Tack för svaret du gav i min komentar, ja det är en del som skiljer mellan länderna, kul att läsa och få veta..

Men ett fel, jag jobbar inte inom sjukvården ;-) Jag jobbar inom handikappomsorgen och vet inte mer om sjukvården än det de flesta svenskar vet :-)

Ha en bra dag..

Kram Mia

Mia sa...

Tänk att det inte behövs mycket mer än en ros för att få till fantastiska bilder.

Låter som en skön dag för din del. Här händer nog inte mycket idag, ska göra vad jag kan för att få i mig lite mat, kanske behålla den också. :D

Kram Mia

Mamma C sa...

Här ska vi hämta bilen som har varit inlämnad på service. Annars händer det ingenting.
Kram mamma C

HOUSE of ADELA sa...

Underbara bilder! Säkert en bra föreläsning om ett ämne som kan vara svårt att prata om ibland;)

Kram från Adela

n'tash - Focus On Big City Life sa...

Riktig snygga bilder!

Du är igång jämt. Beundransvärt! :)

Mrs. S sa...

Underbara bilder som vanligt!

It's me sa...

Hhahahhahah11 I 'am going to our shop and making flower arrangements......good luck tonight !!

You can do that..............

Hugs Ria

Pilo sa...

Vad spännande! Du får berätta sedan om upplevelsen.

Hanna sa...

fina bilder.
Kram
Hanna

Wantobeme sa...

Vilka superfina bilder!!
Hoppas du mår bra... Mailar dig endera dagen ;)

KRAM!

Anna-Maria sa...

Jättefina foton! Låter som en trevlig dag du har planerad. :)
Kram

Unknown sa...

Hej

Verkar som att du har fullt upp..

Rosen är kanon.

Här sitter jag och tittar ut på detta snöande och drömmer mig bort.
Äsch. Nu blir det ett röj i tvättstugan.

Ha en underbar dag

Kram

Helena sa...

Vilka fina foton du har på din blogg! Det är så härligt att läsa din blogg, för jag känner igen så många av platserna du beskriver. Min syster bodde i Singapore i 3 år, och det var så roligt att vara där och hälsa på henne och uppleva allting som Singapore har att erbjuda.

Uttan sa...

Ja vad ska jag göra i dag?
Just nu sitter jag och ser hur snön vräker ner........Vi fick 2 dm här om dagen och nu kommer det mer..så..
Inte blir det några vårbilder tagna här.
Så fina bilder Du visar och så kul det måste vara när man börjat kunna kameran. Jag har en bra kamera men tyvärr är jag inte så bra på att ställa in den men provar mej fram och hoppas det ska dyka upp någon kurs.

Ha det gott!
Kram!

Jessika sa...

Åh! Så vackra foton.

Vad har du för objektiv när du fotar dina närbildskort?

Skall nu själv iväg och köpa ett 50mm F /1,8

Blir så inspirerad av dina foton.

Sofia sa...

Tack för din kommentar!
Ja det finns väldigt många åsikter om detta, funderar på att lägga ut manuset så andra kan få läsa det jag sa :)

ha det bra!

Abacaxi & Hortelã sa...

Interesting Gunilla, and very important!!
Nothing exciting for me this sunny Tuesday, did some exercise already (ate chocolate too...) and hope to spend some time in the garden, making some splashes of colour, but first to the garden center then!
Take care, hugs, Chantal

B LIVING sa...

Även om våra barn fortfarande är för små för att ens förstå skillnaden på killar och tjejer så blev jag intresserad av "ämnet" då jag såg ett program med Oprah då de pratade om just tonåringar och sex. Ett bra program med många bra tips. Se om du kanske kan hitta det på nätet.

Hälsningar Cecilia

Ann sa...

Åh vilka underbara bilder du bjuder på =)

Anneli Stålberg sa...

Det låter som en härlig innehållsrik dag.

Själv är det full fart med små barn. Tandläkaren bland annat. Inte så kul.

Kram!

Annica sa...

Vad kul att du hittade till min blogg ända ifrån Singapore!
Synd bara att jag hade ett sånt trist inlägg. Men med tanke på de reaktioner jag fått så var det något som verkligen behöver belysas!
Sen måste jag bara få säga: Vilka underbara bilder! Jag blir aldeles sjuk av avund! ;-)
Hoppas du får en härlig dag!
/Annica

Clytie sa...

The pictures of the rose were a beautiful way to start my day. A busy day, much to do. Thank you!

Sanna sa...

Det låter som att du haft en skön dag!Dina bilder är också vackra så alltid! Jag skulle också vilja gå på photoshopkurs, men just nu har jag ingen tid över tyvärr. Jag går ju också på en annan fotokurs så hinner inte med något mer utöver heldagsjobb och småbarnsvardagen.. Idag har jag varit ledig så det har blivit god lunch på en restaurang och långpromenad i solsken. Ikväll skall jag inte göra något speciellt. Puffa upp lite kuddar i sängen och så skall både jag och sambon läsa våra Stieg Larsson- deckare. :D
Kram

Elin sa...

sv: Ja, man får göra vad man kan för att pigga upp nu när snön kom tillbaka och värmen försvann. :(

Ellinor Bergman sa...

Sv: Tack så väldigt mycket!

Härligt med boende i Singapore, du måste ha det bra mycket varmare än oss här i Sverige just nu..

Synnøve. sa...

Vilka vackra bilder.
Jag får så mycket inspiration från dina bilder ska jag säga.
Är lite less på att bara fota natur och mina omgivningar.

Ja den föreläsningen kan bli spännande.
Men det är ett viktigt samtalsämne som nog måste få lite större status.
Varför är man så rädd för att prata om sex och sånt?
Det är ju det mest naturliga i världen. Alla har sex. Annars fanns vi inte någon av oss...
Lycka till :D

Kramen Synnöve.

Taikku sa...

Hello. It must be interesting! By the way, I like pictures in your blog!

Camilla sa...

Vilka fantastiska bilder! :-)

Unknown sa...

vilken mysig blogg du har=)
underbart att bo i singapore.
knappt avis man blir =)
ha en fin dag
kram tanja

Lissboden sa...

Vilken vacker rosbild!
Visst är det viktigt att prata med våra barn om sex i dagens hårda samhälle där det florerar både det ena och andra på bl a internet.
Jag brukar resonera med mina elever också och ibland blir man tyvärr förskräckt när man hör vilken inställning de har till allt möjligt.
Kram på dig!
Maria

Remsan sa...

Ja, hua..., när man ska börja prata om sex med barnen... Men en sån föreläsning låter kanon, i dagens mediasamhälle. Ha en fortsatt trevlig vecka!

Anonym sa...

Very beautiful image

malin sa...

Härlig bild. Ha det skönt, här börjar våren komma fram och snön smälter bort.
Längtar.

Ellen sa...

Fina bilder! :) och jätte bra blogg!