tisdag 9 mars 2010

pion1

Nyss hemkommen från min Photoshopkurs, och jag hade inte förberett några frågor (tänkte att jag skulle ge läraren ett break den här gången) men självklart poppade det upp några stycken under själva kursen...nåväl, det tillhör väl hans jobb:). Tog t ex reda på hur man gör en skugga runt ett foto (se ovan).

Visst fick jag mig en liten energikick i går, knäckebröd och blommor är avcheckade på att-göra-listan, tog mig även (oj, vilken uppoffring...not) till Make Up Store och köpte mig en ny mascara och lösögonfransar (!). Jag tänker direkt på drag queens när jag hör ordet lösögonfransar, det låter så "billigt" på nåt sätt, men de kan verkligen göra underverk med ens ögon, om man väljer rätt förstås!

I morgon landar min svägerska (klockan 06.10 på morgonen, hutlöst tidigt) och jag och barnen möter upp henne på flygplatsen, jag bad henne packa lätt och ta en stor resväska när jag insåg att min lilla inköpslista inte var så liten när det väl kom till kritan...så i morgon är det jag som mumsar svenskt godis, tjoho!

I´m back from my Photoshop course, today my extra question to the teacher was how to make a drop shadow around a photo (see the photo above).
Tomorrow my sister in law is arriving here in Singapore, with lots and lots of Swedish candy, so tomorrow you all now what I´m gonna do, yummie!

32 kommentarer:

Körsbärshöjden sa...

Härlig bild !

Ha en fin dag
Eva

(eddas) sa...

Heisann....
ja det er morro med photoshop......
jeg har også den oppfatningen av løsvipper....kan jeg spørre hvilket merke du kjøpte??Sånn just in case:)
ha en flott dag
eddaKlemmer til deg:)

TESCHO - Webbdesign och mycket mer sa...

Vad roligt att höra :) Ska ta och kika om här hos dig också.

Kram!

Mitt Stugliv sa...

Hejhej!

Fantastisk bild, åh jag ryser så fin den är.
Det där med lösögonfransar är ju hur snyggt som helst. Jag har vid två tillfälle satt fasta fransar och var sååå nöjd. De höll i 5-8 veckor. Det är ju ursnyggt med långa fransar.

Ha det fint
KramKram
Lotta

Camilla sa...

Hej och tack för din hälsning!!!

Nu skall jag titta runt hos dej - här finns massor att läsa:) Vilken underbar blogg!

Ha det gott och välkommen tillbaka till Holm!

Pilo sa...

Njut av godiset :) Förstår att du längtar!

En av mina vänner går på salong och fixar ögonfransarna. Hon brukar bli sååå fin. Har inte vågat själv men det blir bra.

Mejrams! sa...

Jag är helt övertygad om att det är din vetgirighet som gör att du tar de mest fantastiska bilder, jag är helt såld på dem. Så fortsätt du att bombardera med frågor. Så snygga foton!! Kram Merja

Mir sa...

Jag önskar dig en förunderlig dag, med mkt nya lärdomar. ..och stort tack för din önskan.

Josefin sa...

Åh tack så mycket! :)

Vad spännande att bo i Singapore. Ska kika in här igen när jag har mer tid på mig. :D

vki's secrets sa...

SV ; Ja, den är grymt bra <:

Tack detsamma!
Kram :)

Miss Marie sa...

Fin bild, igen! Kul med photoshop, det finns verkligen hur mkt som helst att lära sig inom det! :)

Härligt med svenskt godis, jag är avis! :)

Designing good life -Sarah sa...

Härlig bild med vattendropparna!

Synnøve. sa...

Så fin bilden blev med skuggan. Det är kul att leka med bilder så där.
Har funnit ett program där jag leker med bilder med. Man måste ju börja någonstans....

Så nu väntar du på svenskt snadder med andra ord. Det blir säkerligen gott...
Njut på du.
Kramen i solen. 7 plus i solsteka idag...
Våren är på gång...
Synnöve.

Njut i din trädgård sa...

Otroligt läcker bild!
Jag är så sugen på att gå fotokurs och i förlängningen vore det hur kul som helst att lära sig mer om Photoshop!

Sofie-ännu en blondin sa...

sv; Tack så hemskt mycket! du också, gu vad det låter härligt att vara i singapore:)

Kirsi sa...

Tack för dina kommentarer. Fin blogg ! Du har fått en ny "följare"
Kram // Kirsi

Maria Björkman sa...

Ja, bilden är jättefin, du är verkligen en bra fotograf! Photoshop är fantastiskt med alla möjligheter, men jag tycker nästan det är FÖR avancerat när man inte använder det dagligdags. Har också gått en (kort)kurs, men glömt det mesta. Jag är jättenyfiken på hur du gjorde skuggan till bilden. Kan du inte lära mig?

Xini Björnmamman Does Thailand sa...

Hej på dig!

Ja, visst är photoshop kul :)!
Skoj med all svenskt godis, gissa vem mer som kommer mumsa på det snart, hihi ;).

Ha en fin dag!
Kram,
Xini Björnmamman

FANNI sa...

sv; haha jaa det är dom verkligen!

Clytie sa...

What a beautiful photo! I love the drop shadow effect - it really highlights the picture.

PCovi sa...

Photography candy!

Unknown sa...

Det är en ljuvlig bild. Önskar jag kunde det där med photoshoppandet, men sitter bara och trycker runt och inget av det jag vill ska hända händer. Hm, en kurs skull inte sitta ivägen.
Godis är nog det jag skulle sakna mest om jag bodde utomlands, och god ost och bröd, kanelbullar, köttbullar.... ja listan kan nog göras hur lång som helst. Tur att ni får lite besök ibland, då.
Vad är mest efterlängtat, människorna eller godiset?? Skojar bara, förstsår självklart att det är släktingarna.

Var inne på Make up store häromdagen, det fanns med fjädrar, chockrosa, flera centimeter långa, blåa. De var skitsnygga, men när ska man ha dem??
Ha det bra.
Camilla

erica sa...

åh vad kul att gå en sådan kurs, dte skulle jag också vilja göra!! jag älskar att fota=)

kram erica

-en annan inredningsbloggare

ps: jag har börjat skriva om annorlunda inspirerande hem och byggen, först ut är en lyxyacht...ds

Emma sa...

Underbar bild :}.

Linnea Isabelle Photo sa...

Tack så jättemycket!

Detsamma :)
Kram

Lilla gårdshuset sa...

Läckert med skugga på bilden. Mumsa gott på svenskt godis;)
Kramis

Therése sa...

grymt fina bilder du tar :)

Erika sa...

sv: hehe njaa :p

Allt bra med dig? :)

Unknown sa...

Ohh du har alltid sååå fina foton på din blogg! Får man fråga vilken kamera du använder? Har du kanske skrivit om tidigare, men jag hittar inte inlägget..

Ida sa...

SV: Hejhej! :) Ja, det tror nog jag också. Dom var galet härliga tyckte jag! :D
Tack detsamma du, kramkram.

millandante sa...

Slutar aldrig förvånas över dina vackra bilder!!!
Vilken fin mage du har!!! Klart att den måste ha lite svenskt godis nu..:)
KRAM

jenny sa...

ja jag med, riktigt bra smink