onsdag 26 maj 2010

jjj

Nu har vi äntligen bestämt oss för att resa hem till sommaren. Vi har länge varit osäkra på om vi ville flyga så långt med Theo, och jag tänker då inte på att han kanske skriker och stör andra passagerare utan det är ju en viss risk att flyga för så små barn, vi har pratat med många barnläkare och som vanligt får man olika besked av alla, men lillkillen är fullt frisk och vi kommer att flyga halva sträckan och mellanlanda i Doha, vilket kan bli spännande!

Så nu vill vi ju boka biljetter så fort vi kan, men Theo har varken person nummer eller pass så vi får nog snällt invänta det. Men kanske nästa vecka...

Nu ska jag vara jobbig mamma och tjata på min son att han ska göra sin läxa, sen ikväll blir det myskväll, det är bara jag och killarna hemma, jag hade tänkt vi skulle se sista avsnitten av "Kommisarie Winter", om jag nu lyckas trixa med tv-n förstås...Tjingeling!

We have finally decided to go to Sweden this summer, we were a bit concerned flying for so many hours with a baby, but after talking with several pediatricians and the fact that we will do a stop over in Doha, we have made up our mind!

I now have to be a very annoying mom, telling my son that he needs to do his homework, later this evening we are popping some popcorn and watch a movie, great stuff! Hugs to you.

15 kommentarer:

Renée sa...

Tjata... Finns det något som är tristare? Knappast inte...
Vad kul att ni ska åka "hem"! Jag tycker det verkar som om sådana små barn klarar flygresor bra. Värre när dom är en två-tre år... Då är dom ju oftast jättestökiga och vägrar sitta still när man absolut måste. Sist vi åkte så satt det en barnfamilj brevid och jag beundrade den familjen för jösses som de läste sagor och höll på!
Hoppas det fixar sig med pass och annat!
Ha det bäst!

Sanna sa...

Vilken underbar tivolibild!hoppas de fixar sig med passet så ni kan fira sommaren bland släkt och vänner!
Ha det bra!

Angelica sa...

Så klart att ni ska åka till Sverige även om lillgossen är så ung! Andra passagerare kan man inte direkt ta hänsyn till, för det finns massor med "gnällisar" på planen ändå *skrattar* och jag har aldrig riktigt förstått mig på människor som alltid gnäller på att barn låter. Så klart att barn låter, men de låter oftast på ett mycket mysigare sätt än vuxna :D Det kommer säkert att gå alldeles lysande!

Hoppas att det går snabbt med personummer och pass! Här nere går det snabbt med personnumret till barnen men jag har alltid ordnat det själv och ringt till Sverige själv, men passet brukar ta lite längre tid, så var ute i tid och speciellt innan högsäsongen sätter igång!

Många kramar från ett varmt Mallorca!

HOUSE of ADELA sa...

Vilken härlig bild!Så roligt för er att få fira sommar i Sverige;)

Krama lillkillen Theo;)

kram
Adela

eastcoastmom sa...

Hej! Vi flög med Sonen till Sverige första gången när han var två månader, vi bodde då i Brasilien så det var en långflygning på 13 timmar har jag för mig.

Dottern flög när hon var drygt en månad gammal, men bara inom Europa.

Lycka till.

Hälsningar från Connecticut

Photo by Maria sa...

Känner igen det där med tjat om läxor.. Inget kul men nödvändigt ibland..

Kul att komma hem till Sverige och jag kan tänka mig att era anhöriga längtar efter er alla och framförallt att få se Theo mer än på bild :-)

Kram Mia

Wantobeme sa...

Jihoooo!!! Välkomna hem!!

Kram
Anna & co

Synnøve. sa...

Det låter som en bra ide att komma hem ett tag. Finns nog många som är nyfikna på lilla Theo.
Hoppas det går fort med personummer och pass nu då.

Läxor är väl aldrig skoj eller...
Kommer ihåg när man gick i skolan själv hihi.
Kramen från Digernes.

Chili sa...

Oj vilken underbar blogg du har. Älskar allt som har med utlandet att göra. Så dig måste jag följa, ska genast lägga till dig på bloglovin. =)

Jag är helt i extas och eld och lågor. Nu blev jag genast sugen på en utlandsresa..

Anonym sa...

Hoppas att resan "hem" kommer att gå bra. Hälsar er hjärtligt väkommna till vårat vackra land och hoppas att de kommer att visa sig från sin allra bästa sida när ni är här. Kram

Mamma C sa...

Så kul att ni kommer hem till Sverige med lillkillen.
Kram Mamma C

sonja | soda.foto sa...

Vilken fin bild!! Och stort grattis till sonen! Kommer gå jättebra att flyga med honom - jag tyckte det var lättast innan de fyllde 1... :-)

sonja | soda.foto sa...

Oj, jag menade inte att ignorera de eventuella "farorna" med att flyga med små barn. Men jag tycker inte man kan tänka för mycket på det, för då skulle man ju bli "fast" om man är i er sits t.ex. Därför valde vi att flyga när vår tjej var liten och vi bodde i Kina. Hoppas det går bra allting! Det är ju supercoolt att skaffa pass till en så liten :-)

sonja | soda.foto sa...

Oj, jag menade inte att ignorera de eventuella "farorna" med att flyga med små barn. Men jag tycker inte man kan tänka för mycket på det, för då skulle man ju bli "fast" om man är i er sits t.ex. Därför valde vi att flyga när vår tjej var liten och vi bodde i Kina. Hoppas det går bra allting! Det är ju supercoolt att skaffa pass till en så liten :-)

Sanna Ek sa...

Tusen tack! Har sagt det förut men älskar dina fotografier - allihopa. Så otroligt duktig!

Stor kram