fredag 7 maj 2010

sommar1
sommaren 2009

Godmorgon fredag!
Tänk att det är maj månad redan och bara 4 veckor till skolavslutningen...känns ju helt overkligt! När jag tänker på det blir jag glad i hela kroppen för barnens skull, så härligt att se fram emot ett långt sommarlov!

Vi har velat fram och tillbaka på huruvida vi ska flyga hem till Sverige denna sommar, då Theo känns så liten för att flyga så många timmar. Samtidigt har jag hört att det inte är nån fara alls, som vanligt får man väl använda sitt sunda förnuft. En sommar i Sverige är årets höjdpunkt och något som vi alla ser fram emot, så vi får nog ta diskussionen ett varv till...

Nu är det dags för frukost, gäller att passa på när lilleman sover:). Ha en underbar fredag!

Photos from our summer in Sweden last year. Going home every summer is the years highlight and something we all look forward too, but since we now have baby Theo we haven´t decided if we are going back home this summer. It would make me a bit sad if we aren´t able to enjoy the long summer evenings, fresh air and refreshing summer rain this year...

Anyway, it´s time for breakfast, enjoy this day to the fullest!

7 kommentarer:

Sippan sa...

Det vore väl härligt att få uppleva sommaren här hemma i Sverige och om ni väntar någon månad så hinner Theo växa till sig lite. Var i Sverige bor ni? Kram

Mamma med ambitioner sa...

Grattis fina du! Jag har inte hunnit med att kommentera på ett tag. Ibland är det lite mycket bara. Vilken goding du har, vilka mysiga fingrar och fötter, vilka ögon. Han är så fin, jag blir allt lite sugen........
Så skönt att allt gick bra, mina förlossningar har också gått fort.
Klart att ni ska komma hem i sommar, jag tror att du ångrar dig annars. Kanske är det lättare nu jämfört ed när han är kryp färdig:)
Ha det bäst och snusa in den gosiga bebisdoften. Kramisar Kristina

Anonym sa...

Klart att ni ska åka till Sverige i sommar om det är årets höjdpunkt!!! Förresten så är det ju just det många svenskar gör, fast tvärtom, alltså, de åker till Thailand (=Asien) när de är föräldrarlediga. Och så vill ni ju klart visa upp lille Theo för hela tjocka släkten! Boka biljett med en gång!!!!
Kram "C" i Singan

Backstitch sa...

Detta är ju inte riktigt samma sak förstås men när min äldsta son var 5 månader flög vi till Kanada, Vancouver Island. Resan tog ganska exakt 24 timmar från dörr till dörr och det har varit min enklaste resa. Vi var sysselsatta med honom en del av resan när det kändes som tråkigast och han sov hur bra som helst i sin "säng" i flyget. Jag har ingenting negativt att säga om den resan. Viktigt är förstås att ha tillräkligt men blöjor (och mat om det behövs) och extra kläder för det kan komma överraskningar i blöjan på tokiga ställen.
Dessutom har ni säkert en hel hög med människor som gärna skulle vilja träffa Theo där "hemma" i Sverige.
Kram Moster

Camilla Alvén sa...

Ha en skön helg
Kram

Synnøve. sa...

Är det bara fyra veckor kvar? Men vart har tiden tagit vägen?

Förstår era funderingar ang flygresan. Men jag tror att man får använda sunt förnuft. Theo kommer säkert mest att sova kan jag tro under flygresan.
Tänk så glada farföräldrar och morföräldrar ska bli när ni kommer....
Här njuter vi av solen nu. Det har äntligen slutat blåsa så man sitta ute och fika utan att det är vågor i koppen, hihi.

Ha nu en härlig fredag.
Kramen Synnöve.

caroline sa...

förlåt för mitt sena svar, bloggen kommer lite åt sidan ibland :)

Ha en underbar helg!

Och taack :D