torsdag 17 juni 2010

Det kom ett paket...



hemlevererat (här behöver man inte åka till Posten utan alla paket körs hem till dörren, så skönt!) och ivriga händer rev upp paketet och tänka sig att det fanns lite svenskt godis i det blå paketet:). Ja ni ser ju att t o m katten var nyfiken...och igårkväll åt vi godis i sängen och tittade på tv. Och ja, maken är bortrest...då busar vi alltid lite extra:).

I dag ska jag hjälpa dottern att köpa lite minnes presenter till sin bästa kompis som på måndag flyttar tillbaks till England (hua jag ser inte fram emot helgen, det kommer att vara många tårar...). Men nu kurrar det i magen, dags för frulle, tjingeling!

My sweet mom sent a package full of Swedish candy to us, and my son was eager to open it! Yummie, full of candy that we enjoyed yesterday in bed watching tv. And yes my husband is not home, that´s when we do things like that:)

Today I´m helping my daughter buying some good bye presents for her best friend who is moving back to England on Monday (this coming weekend will be tough and a lot of tears...so sad). I wish you a great day and take care of your loved ones!

16 kommentarer:

. sa...

Jag som älskar choklad, ser att ni även fick med lite Dumle?

Ha det gott!

Ullis

Johanna sa...

Vilken lycka!

Linruz sa...

Åhhhh vilken lycka!"!!!!!
Kram Lina

Marie sa...

Vilken fin blogg! Kikar def in igen :)

mammaxtre sa...

Vilken lycka att få paket med godsaker hemifrån :-)

S o F sa...

Hej Gunilla och Tack!

...för titt-in hos mig och snällord. :)

Nu har jag suttit här en stund och läst ikapp mig på vad som har hänt hos dig senaste tiden.

Som vanligt alla dessa personliga och vackra foton, varvat med fina texter.

...å så lille Theo.
Underbar (och energikrävande ;)

Läste att ni åker hem till Sverige i slutet av juni. Jag hoppas att resan går bra och att ni får en toppenSverigevistelse!

Massa soliga och varma kramar från SoF!

Angeline sa...

Have a great day too :)

Maria sa...

Å vad härligt! :)

Synnøve. sa...

Det är fest i hemmet långt där borta nu ser jag hihi.
Kramen.

Nillis sa...

Hej. Vilken underbar blogg och fina bilder! Jättekul att titta in här.

Unknown sa...

Ja jag kan tänka mig att man saknar svenskt godis när man är bosatt utomlands - och ostkrokar det är ju så himla gott.

Jenny Oak Fae sa...

Mums för ostbågar!!!

: )

KRAM

Lysande ögonblick! sa...

Åh vad härligt. Paket på posten är det bästa som finns. Vilken fröjd. Och vilken fantastisk blogg du har!

Photo by Maria sa...

Vilket härligt paket.. Svenskt snask är ju det bästa i mitt tycke, ja iaf av det jag smakat i andra länder :-)

Kan tänka att det blir lite tårar i helgen men jag hoppas de håller kontakten med varandra..

Kram Mia

Hanna sa...

ser gott ut.
Kram
Hanna

Anna sa...

Åh så gott det där såg ut. Klart ni ska lyxa till och busa lite extra när möjligheten ges! Själv har jag dock precis tröttnat på tanken av att bada i vassen (i mitt fall inte alls) även i år så i tisdags började senaste försöket att helt hålla mig borta från socker. Det är verkligen svårt för en sådan sötsaksälskare som mig. ;-) Visst provade du GI en period? Fungerade det bra tyckte du?

Ha en bra helg och hoppas att det blir en bra helg för er alla trots avsked och tårar.

Kram.