måndag 14 juni 2010

Lycka

perfumeperfume1

kan vara att få en gratis parfym när man handlar parfym till maken. Sån tur hade jag i dag när jag var iväg till Paragon för att ta en fika med en kompis. Versace brukar vanligtvis inte falla mig i smaken, lite för tunga dofter för min smak men denna doftade riktigt fräscht!
Vilken är din favorit parfym?
Nu ska jag ladda för att se Danmarks öppningsmatch i VM, så spännande och nu får vi väl alla heja fram de röda istället:). Må gott!
Happy, happy I had a free gift when I was at Paragon today, buying a perfume for my husband and I got this one for free, yeahj! Usually Versace is not really my kind of perfume, but this was smelled just lovely:). Have a good day!

10 kommentarer:

Synnøve. sa...

Vi er röde, vi er vide, vi står sammen, side om side....
Var det inte så den gick?

Ja det där med parfym. Köper sällan parfym i butik. Har en favort som jag köper på Yves rocher. Den heter Comme une Evidence. Helt ljuvlig. Min klara favorit.
Sen vet jag att Yves Rocher har bra produkter med.

Nu ska jag ut och klippa gräsmattan, eller om jag skulle låta styvsonen göra det....
Kramen.

a piece of happiness sa...

Har fastnat för 2 parfymer en som heter Zen från Shiseido. Doftar helt underbart.
Den andra är Miss Dior Cherie.

LiseLotte

Annelie sa...

Fracas från Robert Piguet. En av huvudingredienserna är tuberos (som ju inte är en ros utan en hyacintväxt) och hela parfymen har något vitt, vaxartat och intensivt över sig. Det är doft att bli passionerat förälskad i om man gillar blomdoft, Fracas är rent narkotisk och bedövande.
Har haft denna sedan slutet av 70-talet, då jag köpte den i Paris, sedan har jag köpte den i en lite parymaffär på östermalm intill östermalmshallarna, kommer inte ihåg vad den heter, Florins eller något sådant. Har hört det ryktas att den ska finnas på NK också.

Kram Annelie från ett kylslaget Huskvarna endast 9 grader.

Towe (towe.webblogg.se) sa...

Vilken fin header du har ! :)

Lilla gårdshuset sa...

Ja heja Danmark! Sitter här vid tvn och väntar på att matchen ska börja:).

Kramis/Heléne

Matilda [myphoto.blog.se] sa...

Häftig bild Gunilla!

PCovi sa...

It LOOKS like it would smell nice! I might even drink it :)
(just call me Alice :)

PCovi sa...

It LOOKS like it would smell nice! I might even drink it :)
(just call me Alice :)

Erika sa...

Just nu har jag Miracle från Lancome tror jag men jag är så sugen på att hitta en ny favorit i sommar. Brukar bli en varje gång vi åker på solsemester.

Moments of photography sa...

Min favoritparfym just nu är Narsisus Rodruiges.

Må gott!