lördag 25 oktober 2008

Jag hoppas att ni alla har en underbar lördag med höstsol och färgade löv, om inte, kanske jag kan pigga upp er med semesterbilder från Langkawi... som jag skrivit om tidigare gillade jag den tydliga mixen mellan Mellanöstern och Asien på hotellets alla inredningsdetaljer. Det är sällan jag upplevt ett hotell som lagt så mycket fokus på inredningsdetaljer!

I hope you all have a great Saturday, today I show you the last photos from our Langkawi trip, as I have written before I really enjoyed the wonderful mix between Middle East and Asia and I have never stayed at a hotel that has put so much effort and focus on the decorating details.







Middag med levande ljus på stranden
Candle light dinner at the beach

Flera hundra levand ljus tändes varje kväll
Hundreds of candles were lit every night







Ett vindspel på hög höjd
One of all lovely decorations

Ett dopp i poolen, någon?
A dip in the pool, anyone?

Jag vill passa på att tacka alla er som besöker min blogg och för alla fina kommentarer ni ger mig, det gör bloggandet så mycket roligare!
Må gott!


I just want to say Thank you, to all of you that is visiting my blog and for leaving such kind comments! I hope you are enjoying your weekend!
//Gunilla

38 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud vilket hotell!
Helt underbart!
Middag på stranden låter inte dumt och vilken pool.
Dit skulle jag gärna kunna tänka mig att åka :)

Ha det bra.
kram!

Anonym sa...

Å for et flott hotell. Et skikkelig drømmedtedet. Kan tenke meg vi har kosa oss med levende lys på kvelden med en god middag.

Ha en finfin lørdag...

Livet på Sjögård sa...

Åh, så härligt ställe!
Blev helt störtförälskad i det där "beduin-tältet" :)

Tack för komtaren hos mej. Hösten är ju så fantastisk med sina färger men tyvärr kommer de inte till sin rätt med min kameratelefon...

Ha det så bra! :)

Fia sa...

Hej! Tack så mycket. Nu blev jag jätte nyfiken på din blogg! Behövde inte läsa så mycket förrens jag blev jätte inspirerad. Verkar som det var ett jätte mysigt hotell!
Ha en jätte bra helg! /Fia

Lallis - liv och leverne sa...

Åhhhhhhh igen!
Så vackert:)
Kram Lallis

Martina sa...

Hejsan och tack för att du besökte min blogg! Operationen gick jättebra och nu måste jag sitta still i 10 dagar minst. Väldigt svårt när man gillar att pyssla mest hela tiden. Hur kommer det sig att du bor i Singapore? Kramar från Martina i Finland

Belowen sa...

The gazebo looks lovely! Amazing pictures! <33

tindra lite mera sa...

Åååå,dit vill jag åka!!!!
För här drar dom kalla vindarna in och dom vackra löven ligger mestadels på marken...vintern är på antågande.

Ha det så bra kram Katarina

Mamma C sa...

Vilket hotel, kan tro man är i paradiset. Snart åker vi till värmen men det är till Gran canaria. Ska bli så skönt.
Ha en bra söndag nu.
Kram mamma C

sissabo sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig! Vilken mysig blogg du har, jättefina foton. Så spännande det verkar vara att bo i Singapore. Skulle gärna byta ut höstrusket mot lite sol och en annan miljö. Ha de gott =o)
Hälsn Jessica

jenny sa...

kul att du tittade in hos mig, hur du nu hittade dit :) ska spana in din blogg oxå! hej så länge

Elisa Day sa...

Vilka underbara bilder. Verkar som ett hotell i min smak. Tack för att du delar med dig. Kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det var ju ett helt underbart ställe. Satt bara och längtade dit redan när ni var där i somras. Hoppas att det går bra med att hitta hus.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Anonym sa...

Ser ut som ett väldigt annorlunda och helt underbart hotell!

les fifoles sa...

How lucky you are Gunilla to enjoy all these beautiful places. Thank you for sharing.
Have a wonderful week! Anne

annecath sa...

Åh..dette var flotte bilder å hvile øyet på. Her i Norge er det storm,regn og skikkelig høst...
Ha en fin dag!

Svenska inredningsbloggar sa...

Vad skulle jag inte göra för att få sitta där på stranden och äta middag!! Det ser så underbart ut, särskilt som att det idag är grått, grått, grått ute här (fast jag älskar hösten!)
Ha det bäst!

Adoridarling sa...

Men jag är ju jätterörig!!! Förgående inlägg är från adoridarling, INTE inredningsbloggar!!! Behöver definitivt äta middag på en strand och höra palmernas sus. =)

Vita Damen sa...

Hej, tack för kommentaren! Men du har ju en underbar blogg du med, så intressant att läsa om ditt liv och vilka inspirerande bilder! Den cerisa väskan var super snygg! riktigt avis! Hit kommer jag tillbax. Kram Jennie

i et lite rødt hus sa...

Hei, så koselig at du kikket innom bloggen min. Hvordan har en svenske havnet i Singapore? Må være en helt annen verden enn den vi er vant med. Skal kikke rundt i bloggen din, og lære litt om din verden:)

Mer av allt sa...

Som taget ur tusen och en natt!! Rena drömhotellet. Vilket härligt middagstält på den vita sanden! Jättejättemysigt - dit vill jag också åka...

Ha en bra vecka!

♥ Sanna ♥ sa...

Men vad vackert det är!!!
Hur kommer det sig att ni är i singapor, vad arbetar maken med??
Vilken härlig blogg du har hit kommer jag fler ggr och bara få lite livsnjutning och värme det behövs i kalla blåsiga stockholms skärgård just nu...vi har 5 grader ute och regn och rusk... vill ha massa värme som dig ;0)
Tack för din kommentar hos mig och hoppas att även du hittade en anledning att komma tillbaka!
KRAM

Petra C sa...

Tack själv för alla fina bilder på en fin blogg. :)

Anonym sa...

Tack för din snälla kommentar om mina tavlor! Nu ska fortsätta utforska din fina blogg.

/MissStorm

Anonym sa...

Åhh vad härlig blogg du har eller liv ska man kanske säga. Man blir ju helt sjuk av avund när man ser dina fina bilder :)

Här är det bara regn och åter regn

Kul att du tittat in hos mig så jag fann din blogg.

Ha en trevlig söndag

Unknown sa...

Oj vad jag blir avis.Sitter i svenska höstrusket.
Håller på med sista packningen av lägenheten innan flytt.
Längtar till februari då vi åker till Thailand igen.Kul att du tittade in på min blogg

Frida sa...

Hej!
Tack för kommentaren hos mig!
Vilka härliga bilder, de behövs en grå höstdag som denna! Förhoppningsvis blir det bättre väder snart.
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

chokladblomma sa...

Oj, nu blev man inget sugen på en skön semester!
Nästa vinter kanske?
Ha det så bra där borta!
Kram

Anonym sa...

Vad vackert dit skulle jag vilja åka
Ha det gott
Kram

Ida sa...

Skoj att du hittade in hos mig. Jag fastnade direkt för din blogg när jag började läsa. Den är ju helmysig! :) Hoppas man får se hur julen firas hos er "där borta"! / Julflickan

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan i Värmen!
Tack för gulliga kommentarer...kram snowwhite-sussie

Sofie sa...

Otroligt fina detaljer! Och vilken solnedgång... där hade jag gärna suttit med en färgglad drink i handen och blickat ut :) Kram, Sofie

Malin sa...

Jag säger bara en sak: LOVELY!!!!

la vida blanca sa...

Tack för din fina kommentar! Ska kolla in din blogg. Den ser verkligen ut att kunna ge inspiration!

Elzie sa...

Vilket härligt ställe det verkar vara då. Hade gärna satt mig där vid stranden och ätit något gott.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Vita hjärtan sa...

Hej!

Så underbart det ser ut!!!

Kram Annemari

Lina ♥ C´est la vie sa...

Underbart hotell! VILL åka nu! :)

Ha en bra helg! Kram Lina

Anonym sa...

If you are totally fed up of your mobili per ufficio (office furniture) and wish to rejuvenate your office interiors, then it is time for you to log in to the website http://www.momi.it. Almost all types of furniture solutions are available with Momi and as soon as you submit your order with Momi, your furniture requirement would be taken care of at the earliest.