torsdag 29 oktober 2009



På väg till Swiss Club häromdagen passerade vi dessa lurviga krabater, som länsade igenom en soptunna, det sprang apor över hela vägen, både stora och små, så söta så, men kanske inte lika trevliga att ha springandes i trädgården eller ännu värre inne i köket!
Ha en bra dag!

We saw these furry little monkeys the other day, working their way through the trash bin. So cute but not something you want to have sneaking around your house, I prefer a good distance to them! Enjoy your day!

6 kommentarer:

Andrea sa...

They are cute, but I would prefer a safe distance, too.
Sitka has an award for you on All God's Creatures.

andrea

MaHi sa...

Ja, dom är jättegulliga. Kan förstå att du inte vill ha dom nära inpå. När jag var liten blev jag biten i handen av en av dessa små söta, en "pippilångstrumpsapa". Så gulligheten gick över snabbt för min del. Det var mitt fel, apan var fast bunden i ett koppel i ett räcke och jag var en nyfiken 5-åring som smitit iväg från mamma, jag petade på apan med en pinne, jag ville ju få kontakt. Han hoppade på mig och med sina sylvassa tänder tog han en stor tugga i min hand. Det slutade med stelkrampsspruta hos doktorn. Sedan dess håller jag ett respektfullt avstånd. Mammas fikastund med mormor och apägaren fick ett abrupt slut.

Photo by Maria sa...

För mig så är det ju häftigt att kunna se dessa djur på vägarna men förstår om det inte är lika kul om de kommer in till er :-S

Kram
Mia

Camilla Alvén sa...

Hej!
Det var ett tag sedan jag tittade in här,många fina bilder.
Häftigt med apor så länge de håller sig på avstånd
Ha det bra
Kram

Bella sa...

Så söta det är!! Så länge man slipper att ha dem i sin egen trädgård...

Ha trevliga dagar med ert besök

Kramar Bella

Unknown sa...

Ja, söta är dom, men jag skulle inte heller vilja ha dom inne hos mej.
Haoopas allt är bra,
Kram M