onsdag 21 oktober 2009


Stolt vajar vår svenska flagga och bilkön in till IKEAs garage i söndags

I går åkte jag en sväng till IKEA igen, ja jag vet vi var ju där i söndags, men det verkade som om hela Singapore kommit på den idén också, så vi gick bara in på Market Place och köpte maten, att gå in och trängas var det inte tal om!

Jag har fått det berättat för mig att Singaporeanernas 3:e största helgnöje är att vara på IKEA, men det märkliga i det är att de inte handlar särskilt mycket, de lämnar in barnen på lekstugan och sen sätter de sig i restaurangen ett par timmar. Tidningen som gjort undersökningen, frågade högste chefen här, vad han egentligen tyckte om att de fyllde varuhuset men inte handlade, men han var naturligtvis tvungen att svara diplomatiskt, haha.

Nåväl, i går var det betydligt glesare med folk, konstigt vore väl annars, en tisdag....
Jag ska försöka visa foton från mitt vardagsrum i morgon, lite saker som jag pysslat runt med här hemma.
Hoppas att ni får en fin dag!

IKEA is extremely popular here in Singapore, the photos is from our Sunday visit.
I went there again yesterday and bought some small stuff, I´m showing photos of my living room tomorrow, so come back;).
Hugs!

9 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Trevligt med en IKEAtur.. Så klart han svarade diplomatiskt men tycker säkert inte det är så kul.. Det är ju möbler och saker de vill sälja i första hand :-)

Ha nu en bra dag..

Kram
Mia

katiedid sa...

I have been having the best time going back through all of you truly amazing photos. They are so beautiful and so clear. You are so very talented. And what kind of camera do you use?!

I hope that your surgery was not to serious, It looks like you are all recovered I hope?

Nilla Q sa...

IKEA är ju alltid kul, har man inget att göra kan man alltid ta en tur till IKEA!

Men tänk att de kan åka dit utan att köpa något. Det har jag nog aldrig lyckats med i hela mitt liv...!

Ha en bra dag!

Kram Pernilla

According to Nicky sa...

Vad roligt att ni har IKEA i Singapore! :)Synd att det finns inte i Thailand tycker jag :( Ska själv idag till öppningen av det nya IKEA-varuhuset i Malmö :)

Önskar dig en toppen dag! Kram/Nicky :)

S o F sa...

Så intressant!

IKEA ses som någon slags tillfällig barnomsorg då.
...och föräldrarna får en lugn stund för sig själva.

Undrar om det är så i fler länder tro?

Ha det gott där borta!

Anneke sa...

oh, i love ikea, just went there a few days ago to buy a lot a lot of fabric. and i'm thrilled to see what you bought!

Mamma C sa...

Måste väl finnas bättre ställen att sitta på om man vill umgås :-)
Nyfiken på vad du köpt för något.
Kram Mamma C

Katta sa...

Ha ha, jag tycker det där låter presis som i Sverige :) Kram Katta

Josephine Tale Peddler sa...

I went to Ikea for the very first time on my birthday this week in Sydney. It made me long for Sweden. I did visit Sweden several years ago and loved it so much! I hope you are feeling better from your surgery. xx