fredag 8 januari 2010

Colourful Gerbera Black and white Gerbera
Färg eller svartvitt, en smaksak...


Barnens lediga dagar börjar ta slut, nu har de bara helgen kvar sen startar skolan på måndag igen, jag tror bestämt att de grämer sig redan...men de har haft en lång och avkopplande ledighet och om ett par veckor så firas det kinesiska nyåret här och då är de lediga igen, så de har nåt att se fram emot!

Lite skönt tycker jag nog ändå det är att vardagen sätter igång igen, olika aktiviteter drar igång både för barnen och för mig och vi får in rutinerna igen, me like! Personligen ser jag mest fram emot fotokursen som drar igång om två veckor, jag ska lära mig Mac-datorn vi köpte samt eventuellt klämma in en Photoshop kurs också! Jag ser fram emot en händelserik vår, med andra ord...

Nu är det dags för frukost, ha en fin dag!

Playing with photos in Photoshop, changing colours can be very effectfull. And it´s so funny when you see the end results! Which do you prefer the colourfull Gerbera or the Black & White one? I wish you a wonderful Friday!

14 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Just i den blomman gillar jag färg mer :-)

Tror att människan är gjord för att ha rutiner, då mår man bäst så det skall bli skönt när barnen börjar solan.. De börjar på måndag här med..

Du har en härlig vår att se fram emot..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Anette Willemine sa...

Fine bilder en fredags morgen!

Ønsker deg en solrik dag og en deilig helg!

Klem fra
Anette Willemine

Anna sa...

Tycker också att det här fotot gjorde sig extra bra i färg.

Hos oss började skolan igår så det blev en kortvecka att starta upp terminen med. Skönt att ni har det kinesiska nyåret så snart, imorse pratades det redan om hur långt det var kvar till sportlovet. ;-)

Hoppas ni får en trevlig och skön avslutning på ledigheterna!

Jessica sa...

Vad roligt med att kunna göra om korten När jag får mer tid ska jag försöka skaffa mig något sånt jag med. Här i mellan sverige har vi svin kallt just nu minus 22 var det idag så jag är väldigt avensjuk på er just nu ha et bra kram jessica

millandante sa...

Bilderna på badkulorna är såå fina!!! Herre jisses... jag undrar om den där fotokursen verkligen kan lära dig något mer..??? =O
Kram

Tant Grön sa...

Fotointresset syns sannerligen i dina bilder, de är otroligt vackra :-)

MISS PIFFY sa...

Vilka jättefina bilder du fotar!!

Ha en mysig helg i Singapore ;)

Kram Erica

LottaM sa...

Dina bilder är fantastiska. Älskar de klara men ändå milda och behafliga i dina foton. Kul att du hittade tillbaka till mig.

Jag gillar helt klart färg bäst på den här bilden med gerberan även om jag är barnsligt svag för svartvitt.

Ha en skön helg i Singapore. Här i Skåne njuter vi av kyla och snö som omväxling.

Kram Lotta

Fröken Isakson sa...

Ja visst är det härligt med ledighet men det är himla skönt när vardagen kommer också.

Blomman tycker jag är superfin i färg :D.

Hoppas ni får en härlig helg. kram Linda

Else´s Bod sa...

Hej! Jag fick din blogadres av en kund som var inne i min butik! jätte kul tyckte jag så jag lägger till dig i min lista!
Ha en trevlig helg!
Lisa.

Noga Utvalt sa...

Hej långt där borta!
Hållermed om att det är rätt skönt ändå när vardagen är tillbax, alla rutiner!
Du tar alltid såå fina bilder! Det är en fröjd att titta på! Får jag fråga vailken typ av kamera som du använder?

ha en fin fredagskväll!
Kram Nadja

Danne (@dcarlbom) sa...

Jag har en förkärlek för svartvita bilder, men just i detta fall så gillar jag den i färg bättre.

Det beror nog till stor del på att de svaga färgerna inte tar över utan ger en riktigt behaglig känsla.

Sen måste jag bara inflika att det låter faktiskt riktigt skönt att få leva och bo i Thailand :)

Gott nytt fotoår 2010.

Cissi sa...

Jag hade nog gjort en kombination av de båda - en del av gerberan i färg och en del svartvit. Du är otroligt duktig på att fota och jag blir lika inspirerad varje gång jag besöker din blogg - och frustrerad, för jag förstår inte hur jag ska få till det med min egen kamera!

Cathie sa...

love them! i think I like the colours a little more, beautiful flower.
wishing you a great week