lördag 16 januari 2010



Nu är jag tillbaks efter morgonens fotbollsträning, och det var inte lätt att hitta nån skuggig plats att slå ner sina lurviga på om jag säger så, nu är mina kinder lite lätt rosaröda...men jag ska inte klaga jag fick ju åtminstone stå still och titta på, sonen sprang ju i denna 35 gradiga värme i 1 timme och 30 minuter....pust!

Som sagt i inlägget igår så tog jag mig en runda på Orchard Road (som då är centrala delen av Singapore där många och dyra märkesvaruhus håller till, exklusivt värre). Jag är så vansinnigt sällan där, jag kan villigt erkänna att det inte är varje dag jag köper en Prada klänning så att åka ner på stan känns för mig lite onödigt.

Men när jag ändå var och fikade på stan igår så kom jag på att jag behövde (?) en foundation. Jag har varit väldigt skeptisk till foundations tidigare, det som skulle göra att jag såg yngre och fräschare la sig bara som en hinna över ansiktet och inte minst i alla härliga skrattrynkor som jag samlat på mig genom åren, jag blev ju genast 20 år äldre...


Då jag inte är ute efter någon klassisk brunkräm à la 80-tal utan mer vill åt effekten av fräschör och jämnare hudton så passar BOBBI BROWNs foundation mig alldeles utmärkt (har haft en burk tidigare men det finns ju nåt som heter utgångsdatum, fniss). Så nu får vi se om denna burk har mirakelkrafter och gör att jag ser något piggare ut, hehe.

Ha en fin lördag!

Yesterday after coffee morning I went to Takashimaya to by myself a new foundation, I´ve had some bad experiences with the previous ones I´ve used, I mean it felt like a thick layer on my face and in all the lovely laughter wrinkles that have gathered up over the years and I looked 20 years older...but then I tried BOBBI BROWNs foundaton, it´s so ligth and looks so natural, wich is really important to me!

Enjoy this lovely Saturday!

8 kommentarer:

Willewira sa...

Hej där i värmen!!

Här i värmen (-3) är allt bra. Ha ha.... Allt är ju relativt.

Brunkräm, eller foundation som det heter, är ett kapitel för sig. Det är verkligen svårt att hitta något som fungerar bra.
Bäst har en foundation varit som kommer från ett svenskt bolag som heter Nature Own. Jag blandade det med ansiktskrämen för att sen smörja ansiktet. Det gav en jämn yta utan att det kändes som man hade ett lager som låg ovanpå huden.
Hittar man bara ett märke som fungerar så känner man sig, och ser, yngre ut. Men hitta det kan ta sin tid.

Lycka till med ditt letande!!

Måste få berömma dig för dina bilder. De är så fina och jag njuter verkligen av dem.
Fortsätt så! :)

Ha en skön helg därborta i hettan!

Stor kram
Willewira

Carin sa...

Supersnygg header! Som alltid är dina bilder fantastiska!

Ha en bra dag! Carin

Carolines hemligheter sa...

Hade gärna bytt plats med dig en stund och fått njuta av 30-gradig värme några dagar :-) Låter underbart!

Du tar fantastiskt fina bilder, vad är det för systemkamera du har? Är du nöjd med den?

Ha en fortsatt härlig helg, kram!

ansepanse sa...

35 grader varmt det låter lite avlägset, här har vi ju ordentlig vinter nu
ha det gott

cecce sa...

Hej!
Headern blev jättefin!
Underbara bilder.

Hade inte klarat mej utan min foundation:-)

Kram

Grodmamman sa...

Fin header du har gjort!
Ja du, min foundation slängde jag för någon vecka sedan när jag rensade badrumsskåpet!:) Som sagt, det finns ju ett bäst-före-datum!:)
Kram

Bluggi buggi blogg sa...

Så utrolig å se deg skrive 35 grader. Det virker så uvirkelig her i kalde nord.
Er enig med deg ang foundation. Ble sminket i en make-up butikk en gang. Sminke skal jo gjøre oss litt yngre, jeg ble ti år eldre pga feil foundatin. Det var grusomt.
Ha en fin helg.
Trude :)

kristina sa...

Vad skönt ni har, med värmen. Jättefin header du har, jag har gjort ny idag också. Fina bilder har du igen!

Kram Kristina:)