torsdag 23 september 2010

Cupcakes

Lite pinsamt kanske men jag har faktiskt aldrig tidigare ätit en cupcake, men de ser ju så ovanligt goda ut och en del är ju som små konstverk. Så tyckte att det var på tiden att baka de små ljuvligheterna, sagt och gjort så bakade jag mina cupcakes i går kväll.

Vi hade en riktig myskväll, tv:n var avstängd (kors i taket, jag vet) vi spelade kort hela familjen och sen skulle vi äta våra cupcakes....mums trodde vi... men ack så fel vi hade, usch och fy! Ingen gillade dem, frostingen var ju så söt och syrlig en jäkligt märklig kombination tycker jag...nä vi håller oss nog till kanelbullar i fortsättningen:). Men söta att titta på är dem ju...


Planerna för helgen är inte så många ännu, jag ska fota två tonåringar för den nya kategorin "Teens" på websidan, det kommer att bli spännande. Visar foton därifrån under morgondagen.
Önskar er en härlig fredag!

A little strange perhaps, but I have actually never eaten a cupcake in my life, I mean they look so unusually yummie and some are just like little pieces of art. So thought it was time to bake the little lovely ones, said and done, I baked my cupcakes last night.

We had a really cozy evenening, the TV was switched off (WOW, i know) we played cards the whole family and then it was time to eat our cupcakes .... yummy we thought ... but oh so wrong we were! Nobody liked them, the frosting was so sweet and sour, a damn strange combination I´d say ... nah we stick to cinnamon buns in the future:). But they are cute to look at...

Our plans for the weekend are not that many yet, I will shoot two teenagers for the new category "Teens" on the website, it will be exciting. Showing photos from it tomorrow.
Wish you a wonderful Friday!

3 kommentarer:

a piece of happiness sa...

Tänk vad jag håller med dig. ISCH så sliskigt!

Tacka vet jag en god nybakad kardemumma-bulle.

Kram LiseLotte

mammaxtre sa...

Urfina att se på, verkligen :-)

Nillis sa...

Kan tipsa om att baka Leilas cupcakes med citron i smeten och hallon/citronglasyr. De blir syrliga och inte alls så sliskiga. Plus fina då! Underbara foton tar du. Vänligen Pernilla